تعیین تکلیف هزار خودروی توقیفی در پرونده‌های مواد مخدر استان هرمزگان

9:47 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۲۴۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: تاکنون حدود ۱۰۰۰ خودروی توقیفی در پرونده های مواد مخدر استان هرمزگان از طریق برگزاری مزایده تعیین تکلیف شده اند.

خبرگزاری میزان- جلسه کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و با حضور علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور و جمعی از مسئولین قضایی، اجرایی و انتظامی در بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست ضمن خوشامدگویی به معاون قضایی دادستان کل کشور و هیئت همراه، اظهار داشت: جایگاه و نقش مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان، توجه هر چه بیشتر مسئولان و متولیان امر را به حمایت از این شورا از طریق اختصاص بودجه و امکانات مناسب ضروری می سازد.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه ریاست قوه قضاییه از ابتدای دوره مسئولیت تا کنون با توجه به اشرافیت به مسائل مختلف به موضوعات به صورت تخصصی و حکیمانه ورود کرده‌اند، گفت: یکی از این موضوعات، ساماندهی به وضعیت پارکینگ های خودروهای توقیفی است که خوشبختانه استان هرمزگان یکی از استان های پیشرو در این خصوص می باشد و از حدود دو سال پیش برای این موضوع چاره اندیشی کرده است.

وی تصریح کرد: به منظور ساماندهی به وضعیت پارکینگ ها و تعیین تکلیف وسائط نقلیه توقیفی با هدف جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، تاکنون حدود ۱۰۰۰ خودروی توقیفی در پرونده های مواد مخدر استان هرمزگان از طریق برگزاری مزایده تعیین تکلیف شده اند.

قهرمانی با بیان اینکه ضرورت دارد برای تعیین تکلیف خودروهای توقیفی یک دستورالعمل واحد تهیه شود، اذعان داشت: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود که خود قاضی بتواند در پرونده ها برای موارد مطرح شده در این خصوص به صورت موردی تصمیم گیری کند.

وی با تأکید بر اینکه باید وضعیت خودرو در لحظه تحویل به پارکینگ و زمان مزایده از طریق کارشناس تطبیق داده شود، بیان داشت: این موضوع نیز باید در دستورالعمل مذکور گنجانده شود تا از آسیب های بعدی جلوگیری گردد.

وی با بیان اینکه توجه به استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف، آمار عملکرد در بخش های مورد نظر را بالا می برد، یادآورشد: بدون تردید با تحقق این موضوع افزایش کشفیات، وصول جریمه‌ها و ارتقاء تدابیر پیشگیرانه را شاهد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان از اقدامات خوب انجام شده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، اداره کل اطلاعات، قضات رسیدگی کننده، اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی و دیگر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: با تمهیدات دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی دستگاه های متولی، فضای استان برای فعالیت سوداگران مرگ ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *