انتظار دریافت کارت سوخت ۶ ماهه شد

17:43 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۲۰۷۷
برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد مجدداً با مشکل افزایش زمان انتظار در صدور کارت‌های سوخت مواجهیم. برخی متقاضیان از زمان انتظار ۶ماهه برای صدور کارت‌ها خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: در حالی که تاکنون بیش از دو برابر تعداد خودروها و موتورسیکلت‌های فعال در ناوگان حمل‌ونقل کشور کارت سوخت صادر شده است، باز هم علاوه بر صدور کارت سوخت برای خودروهای نوشماره، برای افرادی که کارت سوخت خود را گم می‌کنند، کارت سوخت جدید صادر می‌شود.

فرآیند صدور کارت سوخت المثنی که با ثبت‌نام در پلیس 10+ آغاز می‌شود و با صدور کارت سوخت و ارسال آن توسط دفاتر پستی به سرانجام می‌رسد، در نیمه دوم سال 98 (پس از آغاز سهمیه‌بندی بنزین) به 45 روز تا دو ماه رسید، اما در سال 99 و در بحبوحه شیوع کرونا، زمان انجام این فرآیند روز به روز بیشتر شد.

در سال‌های 1399 و 1400، همواره با عقب‌ماندگی و تقاضای انباشته در بحث صدور کارت سوخت مواجه بودیم تا اینکه در فروردین‌ماه سال جاری، مدیرعامل وقت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تسریع در صدور کارت سوخت و یک‌ماهه شدن زمان انتظار برای صدور آن خبر داد.

زمان انتظار برای صدور کارت سوخت دیگر یک‌ماه نیست

اما گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد که مجدداً با مشکل افزایش زمان انتظار در صدور کارت‌های سوخت مواجه‌ایم. برخی از متقاضیان صدور کارت سوخت المثنی از زمان انتظار 6 ماهه برای صدور کارت‌ها خبر می‌دهند و برخی از متقاضیان دریافت کارت سوخت برای وسایل نقلیه صفر خود اعم از خودرو و موتورسیکلت از گذشت بیش از 6 ماه و حتی 10 ماه و بلاتکلیفی در دریافت کارت‌های سوخت وسیله نقلیه خود، انتقاد دارند.

حذف روش‌های پیگیری وضعیت صدور کارت سوخت

پیش از این، برای استعلام وضعیت صدور کارت سوخت خودرو این امکان وجود داشت تا متقاضیان با مراجعه به سایت eploce.ir و با استفاده از درگاه پیگیری وضعیت کارت هوشمند سوخت، از آخرین وضعیت صدور کارت المثنی مطلع شوند، اما این درگاه از سایت eploce.ir حذف شده است.

شرکت ملی پالایش و پخش ایران ,

روش دیگری که برای پیگیری وضعیت صدور کارت سوخت وجود داشت، استفاده از سامانه پیامکی 1101202040 بود که متقاضیان با ارسال کد VIN کارت خودرو، از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت مربوط به خودروی خود مطلع می‌شدند؛ که طبق تماس تعدادی از متقاضیان، این سامانه پیامکی نیز اخیراً از حالت فعالی خارج شده است و امکان استعلام از طریق آن ممکن نیست.

در روشی دیگر، امکان پیگیری صدور کارت سوخت با مراجعه به سایت شرکت ملی پست به آدرس www.post.ir از قسمت رهگیری مرسولات وجود داشت؛ که این امکان از سایت شرکت ملی پست نیز حذف شده است.

شرکت ملی پالایش و پخش ایران ,

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *