18 هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری است

15:10 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۸۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر بیش از 18 هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری داریم، واگذاری‌ها به صورت شفاف و با رعایت عدالت انجام می‌شود.

خبرگزاری میزان _ علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مشکلات اقتصادی کشور، گفت: امروز نیاز اصلی کشور افزایش اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم است و این جز با ارتقای شاخص‌های تولید و همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی میسر نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در استان هرمزگان واحدهای بزرگ صنعتی خوبی شکل گرفته است، منابع و ظرفیت‌های خوبی نیز وجود دارد و برای اینکه زنجیره خوبی ایجاد شود باید از ظرفیت‌های مناسب موجود هم استفاده بهینه شود.

رسولیان در همایش سرمایه‌گذاری شهر صنعتی شیشه استان هرمزگان اضافه کرد: موضوع تامین زیرساخت‌ها برای استقرار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هزینه زیادی را به خود اختصاص که به طور متوسط هزینه‌ای نیز برایش در نظر گرفته شده است. همچنین در حال حاضر بیش از 18 هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری داریم، واگذاری‌ها به صورت شفاف و با رعایت عدالت انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: شهرک‌های صنعتی الگوی جدید و موفقی است که به سمت پیشرفت حرکت می‌کند، ۸۵ شهرک تخصصی در کشور وجود دارد و شهرک شیشه‌ای استان هرمزگان نیز جزو الگوهای خوب است. برای شهر شیشه‌ای حتما برنامه ای در قالب طرحی اقتصادی خواهیم داشت.

رسولیان، گفت: امروز اگر بخواهیم آب مورد نیاز صنعت را تامین کنیم در کشور با مشکلات جدی با توجه به خشکسالی مواجهیم، اما در استان هرمزگان این مشکل وجود ندارد و ما از محل پساب‌ها سعی داریم آب پایداری برای صنایع کشور ایجاد کنیم.

تولید ۴ هزار مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی کشور

وی همچنین افزود: البته بر اساس قانون تامین زیر ساخت‌ها فقط وظیفه وزارت صمت نیست، باید دستگاه‌های خدماتی بر اساس قانون کار خود را نیز انجام دهند. برای کمک به دستگاه‌های خدمات‌رسان، برخی کارها را به صورت مشارکتی انجام می‌دهیم تا مشکلات حل شود. بیش از 93 پست را با وزارت نیرو برای حل مشکل برق مشارکت کردیم که با تکمیل آن‌ها، نزدیک به ۴ هزار مگاوات برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها تولید می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اضافه کرد: حتما با اقساط بلند مدت‌تری نرخ ارائه خدمات را برای شرکت‌های توانمند فناور، نوآور و دانش‌بنیان در نظر خواهیم گرفت و مشوق‌های بیشتری برای فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

به گزارش شاتا، رسولیان، در پایان تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران 85 محور حمایتی در حوزه‌هایی از جمله آموزش، شرکت در نمایشگاه‌ها، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و اقتصادی، تحقیق و توسعه، برندینگ، تبلیغات، ایجاد دفاتر تجاری در دیگر کشورها، تحقیق و توسعه، انتقال فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دانشی شدن واحدهای صنعتی، حمایت‌های مناسبی را به‌عمل می‌آورد و تقریبا ۴۳ درصد اشتغال صنعتی مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

انتهای پیام/


برچسب ها: برق تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *