مورایس: وقتی انتظارات زیاد است شرایط سخت می‌شود/ داوری‌ در لیگ ایران خیلی ساده نیست

20:02 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۸۳۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: باید برای مهیا کردن شرایط ورود VAR تلاش کنند و فکری به‌حال این وضعیت شود.

خبرگزاری میزان - ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان، در نشست خبری پس از بازی مقابل مس کرمان اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*به تیمم تبریک می‌گویم. بازیکنانم به یک سطح زیبا رسیدند و بازی با کیفیتی به نمایش می‌گذارند. امروز هم مقابل تیمی بازی داشتیم که آمده بود گل نخورد اما خداروشکر دو گل زدیم و برنده بازی شدیم.

*همیشه گفته‌ام بازی خوب بستگی به زمین با کیفیت دارد و خوشبختانه امروز در یکی از بهترین زمین‌هایی که تا به ‌حال در لیگ‌ برتر وجود داشته بازی کردیم. باز هم به بازیکنانم تبریک می‌گویم و البته برای مس کرمان در بازی‌های آینده آرزوی موفقیت می‌کنم. آن‌ها خیلی سخت‌ کوش بودند و تلاش کردند اما امروز روز ما بود.

*حواشی برخی مربیان در کنار زمین و آرامش او در کنار زمین؟ مربی‌گری یعنی آرامش را به بازیکنان منتقل کنید. تا قبل از بازی من به ‌عنوان مربی در طول هفته فعالیت مورد نیاز را برای تیمم انجام می‌دهم اما روز بازی با حوصله و آرامش کافی اجازه می‌دهم بازیکنانم کارشان را انجام دهند. این بازیکنان هستند که در زمین حضور دارند و من سعی می‌کنم آرام باشم و اجازه دهم کارشان را انجام دهند. در رده‌های بالای لیگ‌های اروپایی مربیان کنار خط نیستند که جنجال داشته باشند. باید آرامش را به شاگران خود منتقل کنند.

*حضور سیاوش یزدانی در سپاهان و جدایی دو بازیکن از جمع تیمش؟ در بازار نقل ‌و انتقالات چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود. این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنم.

*وقتی انتظارات زیاد است شرایط سخت می‌شود اما بازیکنانم تمام وجود خود را در زمین گذاشتند و این دلیل نمی‌شود اگر نتیجه بهتری نگرفتیم تلاشی نکرده‌ اند. عملکرد بازیکنانم خوب بوده، پیشرفت داشتند و در حال پیشرفت بیشتر هستند.

*داوری‌ در لیگ ایران خیلی ساده نیست و زمین نامناسب دلیل اصلی آن است. اگر زمین خوب نباشد حتی در شرایطی که خطایی رخ ندهد اتفاقی می‌افتد که به ضرر یک تیم می‌شود. همچنین VAR هم در لیگ ‌برتر نداریم و باید سازماندهی بهتری توسط فدراسیون انجام بگیرد. باید برای مهیا کردن شرایط ورود VAR تلاش کنند و فکری به‌حال این وضعیت شود. زمین‌ها هم به شرایط مناسبی برسند تا داوری‌ها بهبود یابد. ضمن اینکه قوانین باید تغییر کند و اعتراضات روی نیمکت یک جریمه سنگین برای مربیان و بازیکنان داشته باشد تا داوران تحت محافظت قرار بگیرند و بهتر داوری کنند.

*باید به زندگی هم اشاره کنیم که برای انسان‌ها راحت نیست و تصمیمی که من می‌گیرم، شاید همه خوشحال نشوند. داوران هم انسان هستند و طبیعی است تصمیماتشان برای برخی خوشحال‌ کننده نباشد و برخی هم با آن موافقت کنند.

*یک‌ بار دیگر دوست دارم درمورد هواداران صحبت کنم. ما آن‌ها را درک می‌کنیم و دوستشان داریم. بازیکنان هم برای آن‌ها تلاش می‌کنند. همان‌طور که شما از ما انتظار نتایج بهتری دارید، من هم انتظار دارم هواداران را در ورزشگاه‌ ببینیم. این را بدانید با حضور هواداران در بازی‌های نیم‌فصل اول، ما سه یا چهار امتیاز بیشتر می‌گرفتیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *