978 زندانی استان اصفهان با کمک ستاد ديه آزاد شدند

17:04 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۸۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: تعداد افرادی كه توسط ستاد ديه استان در سال 1401 از زندان‌ها آزاد شده‌اند 978 نفر هستند.

خبرگزاری میزان- كارگروه كاهش جمعيت كيفری زندان‌هاي استان اصفهان با حضور رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی كشور در دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در اين نشست با مهم شمردن امر پيشگيری در جامعه بيان کرد: مسئولان بايد پيش از اين كه پای افراد به زندان باز شود امر پيشگيری را با جديت دنبال كنند تا ورودی زندان‌ها به حداقل برسد.

وی افزود: چنانچه به هر نحوی فرد وارد زندان شد مسئولان زندان نبايد زندان‌بان صرف باشند و بلكه اولويت با انجام كارهای اصلاحی و تربيتی است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه از كمبود امكانات زندان‌ها و عدم تناسب تعداد زندانيان با فضای فيزيكی موجود در زندان‌های استان اصفهان گلايه كرد و رفع مشكلات موجود را در گرو توجه ويژه و تلاش مضاعف مسئولان كشوری و استانی دانست.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان در بخش ديگری از سخنان خود به تشريح اقدامات دستگاه قضايی استان در راستای كاهش جمعيت كيفری زندان‌ها اشاره و اظهار کرد: با توجه به منويات مقام معظم رهبری و دستورات رئيس قوه قضاييه و بر اساس سند ارتقا يافته تحول قضايی، يكی از برنامه‌های ويژه دادگستری استان اصفهان به امر كاهش جمعيت كيفری زندان‌ها معطوف شده است.

وی ادامه داد: اقداماتی كه دستگاه قضايی استان در مسير كاهش جمعيت كيفری زندان‌ها انجام داده است را می توان در انجام برنامه‌ها و اقدامات پيشگيرانه در قالب معاونت اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری استان، فعاليت‌های شورای حل اختلاف و ديگر مسئولان دادگستری در امر صلح و سازش در پرونده‌ها، تاكيد بر صدور آرای جايگزين حبس، استفاده از پابند الكترونيكی برای برخی از محكومان، پايش دائم پرونده‌های زندانيان با حضور قضات در زندان و بررسی وضعيت افراد دارای شرايط آزادی، اعطای مرخصی ميان دوره و مرخصی پايان دوره منجر به آزادی زندانيان و همكاری با ستاد ديه استان و برگزاری مراسم گلريزان برای آزادی زندانيان جرايم مالی و غير عمد بيان كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين جعفری همچنين تعداد افرادی كه توسط ستاد ديه استان در سال 1401 از زندان‌های استان آزاد شده‌اند را 978 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *