رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پلیس یاران جوان و نوجوان در کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی موثر بوده اند

12:02 - 16 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۱۷۶
فرمانده ناجا با اعلام اینکه پلیس یاران جوان و نوجوان در کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی موثر بوده اند گفت :بنا داریم با همیاران پلیس همیشه ارتباط داشته باشیم و برای سنین بالاتر برای پلیس‌های افتخاری استفاده می‌کنیم.

پلیس یاران جوان و نوجوان در کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی موثر بوده اند

به گزارش خبرنگار گروه جامعه سردار حسین اشتری در حاشیه همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران گفت :همیاران پلیس و پلیس یاران جوان و نوجوان حدود ۱۹ درصد در کاهش تخلفات رانندگی موثر بوده اند.

وی ادامه داد :هرچه فرهنگ ترافیک را ارتقا دهیم برای راننده و سرنشینان خودرو در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است.

 اشتری با اعلام اینکه بنا داریم با همیاران پلیس همیشه ارتباط داشته باشیم و برای سنین بالاتر برای پلیس‌های افتخاری استفاده می‌کنیم خاطر نشان کرد :نظرات کارشناسی خودمان را برای صندلی کودک به مجلس ارایه کردیم، ولی توصیه می‌کنیم که خودشان رعایت کنند و نیازی نباشد که فقط اعمال قانون صورت بگیرد.

وی گفت :درصد بالایی از رانندگان به پرچم پلیس مدرسه توجه می‌کنند و درصد کمی هستند که رعایت نمی‌کنند و پلیس برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌کنند.

فرمانده ناجا افزود :افزایش کشفیات قاچاق سوخت را داشتیم، ولی با توجه به اختلاف قیمت با کشور‌های همسایه قاچاق سوخت افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که با همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان تا چه سطحی امکان ادامه همکاری وجود داد، گفت: رویکرد ما تعامل مداوم و مستمر با این عزیزان نوجوان است، به هر حال این گروه آموزش می‌بینند و ما معتقدیم که در پیشبرد اهداف پلیس در حوزه راهور به ویژه کاهش تخلفات رانندگی نقش بسزایی دارند، اما به هرحال این تداوم همکاری به شرایط همیاران پلیس نیز بستگی دارد. اما امروز شاهدیم بسیاری از همیاران پلیس در دوره‌های گذشته، امروز عضو افتخاری پلیس هستند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجباری شدن صندلی کودک در خودرو‌ها خاطر نشان کرد: پلیس در این مورد کارشناسی‌های مربوطه را انجام داده و نظراتش به مراجع مربوطه اعلام کرده و امید است به زودی مصوبه اجباری شدن استفاده از صندلی کودک ابلاغ و در جامعه اجرایی شود؛ اما باید بگویم با وجود اینکه فعلا اجباری در استفاده کردن از صندلی کودک در خودرو‌ها نیست و این رویکرد حالت ارشادی دارد، مردم به این مهم توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به هر حال مردم عزیز می‌دانند که توصیه‌های پلیس برای حفظ جان آن‌ها است و ما بر این باور هستیم که مردم به توصیه‌های پلیس گوش فرا می‌دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه پلیس با رانندگانی که به هشدار‌ها و یا توصیه‌های همیاران پلیس توجه‌ای ندارند، چه رویکردی دارد، گفت: سازوکار این موضوع توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تدوین شده و براساس این سازوکار، به رانندگانی که به توصیه‌های همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان و جوان توجه‌ای ندارند تذکر داده می‌شود، البته باید بگویم درصد بسیاری از رانندگان به توصیه‌های این عزیزان توجه می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره فرآیند مبارزه با قاچاق سوخت عنوان کرد: پلیس به جد در راستای مبارزه با قاچاق سوخت عمل می‌کند و در این حوزه نیز افزایش کشفیات داشته ایم، البته با توجه به تفاوت قیمت سوخت در کشور‌های همسایه، برخی سودجویان به دنبال قاچاق سوخت هستند، اما نیروی انتظامی با قاچاقچیان به جد برخورد می‌کند.

وی گفت: امید است با همکاری شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و مسئولان این حوزه به ویژه استانداران بتوانیم مانع از قاچاق سوخت و سودجویی قاچاقچیان شویم.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *