6هزار و 78 رای جایگزین حبس و 745 پابند الکترونیک در 9 ماهه اخیر در استان آذربایجان غربی صادر شده است

8:53 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۵۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور 6هزار و 78 رای جایگزین حبس و 745 پابند الکترونیک در 9 ماهه سال جاری در محاکم استان خبر داد.

ناصر عتباتی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: آرای جایگزین حبس که در قانون مجازات اسلامی برای برخی جرایم کم اهمیت پیش بینی شده است اهرمی بسیار مناسب برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و اصلاح و باز اجتماعی کردن بزهکاران که دارای شرایط قانونی هستند و اثرات مثبت بسیاری در مقابل آثار مخرب حبس دارد و قضات استان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در دادگستری کل استان در 9 ماهه سال جاری 6هزار و 78 رای جایگزین حبس صادر و با درخواست 745 پابند الکترونیک موافقت شده است که این میزان نسبت به کل سال قبل 46 درصد رشد داشته است و تاکنون استان در زمینه استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس رتبه 5 کشور را داراست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به صدور این میزان از احکام جایگزین حبس ادامه داد: این میزان از صدور آرای جایگزین حبس و پابند الکترونیک بسیار ارزشمند است و نشان می دهد که قضات استان از این ظرفیت قانونی در امور عام المنفعه به خوبی استفاده کرده اند و با توجهی که قضات به این مهم می کنند؛ امید است که استفاده از این نوع مجازات ها که هم برای فرد بزهکار و هم برای جامعه مفید فایده است بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حبس عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *