۱۲۱ زندانی با همت ستاد دیه استان قم آزاد شدند

13:09 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۴۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قم، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۲۱ نفر از زندانیان با همت ستاد دیه استان از نعمت آزادی برخوردار شده‌اند.

خبرگزاری میزان - علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور، در سفری یک روزه استانی به شهر مقدس قم، با رئیس کل دادگستری استان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در این دیدار، ضمن خیر مقدم به مهمانان، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد زندانیان غیرعمد استان را بدهکاران مالی تشکیل می‌دهند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۲۱ نفر از زندانیان با همت ستاد دیه استان قم از نعمت آزادی برخوردار شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: از این تعداد تنها ۱۳ نفر بابت مهریه زندانی هستند که اقدامات لازم‌ در خصوص تسریع در انجام رسیدگی به درخواست اعسار و آزادی آنها از زندان انجام گرفته است.

علی شمس نیز با تشکر از اقدامات اعضای هیئت امنای ستاد دیه قم، گفت: در سالهای گذشته، شاهد کاهش زندانیان غیرعمد در استان بوده ایم که این موضوع قابل تقدیر است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور همچنین به صفر رساندن زندانیان دیات حوادث رانندگی‌ را از سایر اقدامات شاخص دادگستری استان قم دانست و گفت: اکثر زندانیان جرایم غیرعمد استان، ورودی سال جاری هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور، در پایان این سفر یک روزه، ضمن دیدار با مدیرکل زندانها و بازدید از ساختمان ستاد دیه استان قم، از تخصیص بودجه ویژه به این استان، جهت آزادی حداکثری زندانیان غیرعمد خبر داد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۱۰۸هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان قم به ارزش بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال آزاد سازی شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *