رئیس کل دادگستری استان گلستان: سردار سلیمانی توطئه دشمنان برای تغییر نقشه خاورمیانه را ناکام گذاشت

13:43 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۳۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اقدامات سردار دلها برای حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه، نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها را برای تغییر نقشه خاورمیانه، نقش بر آب کرد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در همایش گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: نبوغ نظامی سردار در عرصه رزم، عامل مهم و کلیدی آزاد سازی سوریه ای بود که به جز دمشق همه مناطق آن از دست رفته بود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: اقدامات سرداردلها برای حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه، نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها را برای تغییر نقشه خاورمیانه، نقش بر آب کرد.

آسیابی گفت: داعش، جنگ نیابتی علیه کشور ما بود تا درگیری را به داخل کشور ما بکشانند اما با تلاش و مجاهدتهای سردار،ناکام ماندند و امروز ما در منطقه تا دریای سیاه و مدیترانه دسترسی داریم.

وی افزود: سردار سلیمانی مرد میدان و عمل بود، ارادات و تمسک به اهل بیت داشت و ولایتمداری مهمترین ویژگی سردار دلها بود.

رییس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، شهادت سردار سلیمانی از سوی آمریکا را مصداق بارز ترویسم و برخلاف کنوانسیونهای بین الملل عنوان کرد و گفت: اقدام دولت جنایتکار آمریکا در خصوص ترور سردار سلیمانی، یک اقدام خصمانه و غیرقانونی بر علیه تمامیت ارضی عراق و حاکمیت جمهوری اسلامی و مصداق تروریسم دولتی بود و طبق کنوانسیون های بین المللی مصداق بارز توسل به زور غيرقانونی و اقدام تروریستی است.

وی گفت: در دستگاه‌های قضایی ایران و عراق دو پرونده و یک کمیته مشترک تشکیل و در حال پیگیری و رسیدگی به این ترور سردار هستند و به دلیل عدم دسترسی آسان به متهمان و ابعاد گسترده آن، اتخاذ تصمیم زمان بَر است.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان‌خود به اغتشاشات اخیر هم اشاره کرد و گفت: دشمن با اغتشاش به دنبال وحدت شکنی، شائبه افکنی و خدشه دار کردن اعتماد عمومی نسبت به نظام است چرا در عرصه نظامی توان مقابله با ایران قوی را ندارد.

وی افزود: در صحبت هایی که با بازداشتی های اخیر داشتیم برخی افراد نمی دانستند اقداماتی که انجام داده اند از منظر حقوقی جرم است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ما می دانستیم که دشمنان مردم را سپر انسانی می کنند لذا نظام خویشتنداری کرد و به تدریج ماهیت نقشه شوم دشمن برای مردم برملا شد و توطئه خنثی شد.

وی گفت: در گرگان نوجوانی در زیرگذر تصادف و فوت کرد رسانه های معاند به اغتشاشات ربط دادند یا در مورد دیگری خانم جوانی در اتاق عمل و به علت عارضه قلبی فوت کرده بود دوباره تلاش کردند به اغتشاشات ربط بدهند تا جایی که خانواده های فوت شدگان واکنش نشان داده و نسبت به دروغ پراکنی آنان معترض شدند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ما بیش از این که در میدان اغتشاشات آسیب ببینیم در فضای مجازی آسیب دیدیم و با بمباران تبلیغات روانی مسموم و اخبار کذب رسانه های معاند مواجه بودیم .

وی افزود: خوشبختانه این بار هم مانند چهار دهه گذشته مردم با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند و تجربه نشان داده است شجره طیبه انقلاب تنومندتر از آن است با این جریانات مقطعی آسیب اساسی ببیند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سلیمانی آسیابی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *