صورت مالی ۲۰۷ شرکت دولتی منتشر می‌شود

12:32 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۲۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه روز شنبه صورت مالی ۲۰۷ شرکت دولتی منتشر می‌شود گفت: این اقدام در راستای ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت‌های مالی برای اولین بار صورت می‌گیرد و امیدواریم تا فروردین به شفافیت هزار شرکت دولتی برسیم.

خبرگزاری میزان - سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای دولت سیزدهم نه تنها خزانه خالی بود بلکه بالاترین میزان استقراض، انتشار اوراق بدهی و استفاده از تنخواه بانک مرکزی به مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان ثبت شده بود و می توان گفت نه تنها خزانه خالی بوده بلکه ۵۴ هزار میلیارد تومان منفی بوده است.

وزیر اقتصاد در ادامه افزود: همانطور که در نامه آقای واعظی به آقای نوبخت که مردادماه پارسال منتشر شد، دیده‌اید، خزانه دولت خالی بوده است. اگر منظور ذخایر ارزی بانک مرکزی است، باید گفت در همه سال های گذشته همه روسای بانک های مرکزی بویژه از سال های ۸۹ تا امروز کمک کردند که این اتفاق بیفتد.

خاندوزی اظهار کرد: در راستای ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت‌های مالی بخش‌های دولتی روز شنبه صورت های مالی ٢٠٧ شرکت دولتی برای اولین بار منتشر می‌شود و امیدواریم تا فروردین به شفافیت هزار شرکت دولتی برسیم.

وی گفت: حدود یک میلیون پرونده از معوقات مالیاتی با ارزش ۴۷۰ هزار میلیارد تومان در هئیت‌های بررسی مالی مدت‌ها معطل مانده بود که درخواست کردیم که از قضات بازنشسته و سایر حقوقدانان استفاده کنیم.

کشف فرارهای مالیاتی بی‌سابقه است

وزیر اقتصاد اعلام کرد: وزارت اقتصاد دولت سیزدهم در همین یک سال رکورد ۵۰ درصد افزایش مودیان یعنی کاهش شدید فرارهای مالیاتی را شکسته که از زمان قاجار تا امروز این میزان کشف فرارهای مالیاتی بی‌سابقه است.

صدور 180هزار مجوز برای کسب‌وکارهای آنلاین

وی اظهار کرد: همچنین در این دوران رکورد ۱۸۰ هزار مجوز کسب و کار آنلاین بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری باشد شکسته شد و در همین جهت فساد و رشوه‌ها نیز در این حوزه کم شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اقتصاد خاندوزی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *