رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صالحی: کسی که به عکس شهید سلیمانی بی حرمتی می‌کند یا جاهل است یا مزدور

11:17 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۰۴۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه ملتی که به بزرگانش احترام نگذارد، خیر نخواهد دید، گفت: قطعا کسی که به عکس سردار بی حرمتی میکند یا جاهل است و یا مزدور.

خبرگزاری میزان - دانشجو نوشت: علی اکبر صالحی وزیر اسبق امور خارجه و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به شهادت مظلومانه این شهید والا مقام گفت: ترور یکی از مقامات ارشد کشوری در کشور دیگر یک امر بی‌سابقه در جامع بین‌الملل بوده، آمرین و عاملین ترور سردار سلیمانی باید مجازات شوند.

وی افزود: کسانی که دستور شهادت حاج قاسم و مباشرین و معاونت‌هایی که در این فاجعه دست داشتند، همگی مشمول مجازات باید شوند؛ این مجازات هم فردی است و هم جمعی، یعنی؛ خود دولت آمریکا باید مجازات شود. رئیس جمهور آمریکا شخصا به عنوان دستور دهنده قتل حاج قاسم مقصر است و هم به عنوان رئیس جمهور دولت آمریکا.

صالحی گفت: جمهوری اسلامی حق دارد در مجامع بین المللی این جنایت آمریکا را دنبال کند و آن را محکوم کند، نباید بگذاریم این امر مسکوت بماند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به فعالیت‌ها برای خوانخواهی سیدالشهدای مدافعان حرم نیز اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در وزارت خارجه کشورمان کمیته‌ای برای خون خواهی حاج قاسم تشکیل شده و شروع به فعالیت کرده است.

وزیر اسبق امور خارجه در ادامه با گریزی به اغتشاشات اخیر، به حرمت شکنی اغتشاشگران نسبت به تصویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی را از بازی‌های سیاسی دور کنید. وقتی دیدم عده‌ای به عکس سردار بی حرمتی کردند بسیار غصه خوردم، ملت ایران از قدیم به بزرگان خود احترام میگذاشت.

وی افزود: ملتی که به بزرگانش احترام نگذارد، خیر نخواهد دید سردار سلیمانی را از بازی‌های سیاسی دور کنید. قطعا کسی که به عکس سردار بی حرمتی میکند یا جاهل است و یا مزدور.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: اگر امثال شهید سلیمانی در هشت سال جنگ تحمیلی نبودند الان کشور به دست چه کسانی اداره می‌شد؟ اگر مردم میخواهند بی حرمتی کنند بیایند به ما بی حرمتی کنند.

صالحی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی بدون کوچکترین کمکی از جوامع بین المللی، میلیون‌ها افغانستانی را در کشور جا دادیم. درحالی که دیدیم چگونه مردمان سوریه و ترکیه به کشور‌های اروپایی پناهنده شدند و اروپاییان آنان را نپذیرفتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سردار سلیمانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *