رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادعای پرایس: برجام در دستور کار ما نیست

10:43 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۹۴۶
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعاهایی را درباره مذاکرات لغو تحریم‎ها مطرح کرد.

خبرگزاری میزان - «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی ادعایی گفت: ایرانی‌ها فرصت بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام را از بین بردند.

به گزارش پایگاه وزارت خارجه آمریکا، «پرایس» در ادامه ادعا کرد: آنها اخیراً این کار را در سپتامبر انجام دادند، زمانی که توافق از نظر همه حساب‌ها اساسا نهایی شده بود، پشت کردند.

وی مدعی شد: از آن زمان تاکنون، برجام در دستور کار ما نبوده است؛ ماه هاست که در دستور کار قرار نگرفته و مورد تمرکز ما نبوده است.

پرایس همچنین مدعی شد: اگرچه ماه‌هاست که برجام در دستور کار نبوده، اما آنچه ادامه دارد، تعهد مطلق رئیس جمهور آمریکا به عدم اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری ادعا کرد: اما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفته بود که جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌های مذاکرات سخت و فشرده است و با رعایت خطوط قرمز خود، آمادگی کامل دارد اما این آمادگی دائمی نیست و اکنون توپ در زمین طرف غربی است.

ناصر کنعانی اظهار کرد: به طرف های مقابل هم توصیه می کنیم با پرهیز از سیاسی کاری و اتخاذ رویکرد سازنده و واقع بینانه تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

کنعانی گفت که تاکید می‎کنیم اگر طرف‎های غربی تصور می کنند که می‎توانند با فشارهای سیاسی و فضا سازی‎های روانی و تبلیغی امتیازات بیشتری را در مذاکرات رفع تحریم‎ها بگیرند، قطعا سخت در اشتباهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *