قرآن کریم مهمترین ظرفیت کارهای بین المللی جمهوری اسلامی است

9:42 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۸۱۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نشست مجازی معاون قرآن و عترت به صورت مجازی و از طریق وبینار با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سراسر جهان با موضوع تبادل نظر در مورد بخش بین الملل سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران صبح روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی و اطلاع  رسانی معاونت قرآن و عترت؛ در ابتدای این نشست مجازی که از طریق وبینار با ۲۱ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سراسر جهان برگزار شد علیرضا معاف معاون قرآن و عترت  ضمن بیان خیر مقدم به حضار و رایزنان فرهنگی برخط از برقراری این ارتباط ابراز خرسندی کردند و در مورد تلاقی زمان این نشست بیان کردند که تقارن زمان این جلسه با سومین سالگرد شهادت سردار جهانی جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه مرد با اخلاق با تدبیر و شجاع و سردار با عظمت و قهرمان ملت ایران و ایام رحلت آیت الله  مصباح یزدی که مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمودند که ایشان عقبه تئوریک انقلاب اسلامی ایران و استاد فکر بودند و ایام ۹ دی و ۱۹ دی همه این مناسبت ها ایام الله هست و ما آن را گرامی میداریم.

 در ادامه با ابراز تشکر از حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای ایمانی پور ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات و برادر بزرگوارم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای زارع که مقدمات این نشست نورانی و قرآنی و ایمانی را فراهم کردند.
معاون قرآن و عترت افزود: جلسه ای که خدمت شما عزیزان هستیم جهت تبادل نظر پیرامون سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران می باشد.

این نمایشگاه به عدد سی ام رسید که باعث افتخار و مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران است که در عمر ۴۳ ساله خودش ۳۰ نمایشگاه بین المللی و حدود ۴۲ دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با استاندارد و طراز بین المللی برگزار کرده است. این عدد ۳۰ به ما رهنمودی می دهد که امسال برای نمایشگاه می توان یک کار ویژه ای را ایجاد کرد .

معاف افزود: همه عزیزان مستحضر هستید که این رویداد یک ترکیبی از برنامه های راهبردی، محتوایی، مفهومی، راه کنشی، آموزشی و پژوهشی و هنری است که در نمایشگاه های قرآن تهران در سال های مختلف انجام شده است.  به حمدلله نمایشگاه بین المللی قرآن در دولت های مختلف به آن اهتمام داشته اند و در یک دامنه رشدی پیش آمده البته در این راه با فراز و نشیب های زیادی هم روبرو بوده است.

وی افزود: قرآن یک ظرفیت اصلی کار بین المللی جمهوری اسلامی است و ما همیشه در فرمایشات امامین انقلاب در گفتگو های روسای جمهوری ومسئولین نظام خود شما بزرگواران و همچنین معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها بیان شده است.

در ادامه تاکید کردند با توجه به اینکه امسال سی امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن است به این نکته توجه کنید و بر اساس این راهبرد جمهوری اسلامی ایران ظرفیت هایی که می شناسید به ما معرفی کنید تا ما به صورت رسمی برای این مراکز دعوتنامه رسمی ارسال کنیم.

درادامه برخی از رایزن های فرهنگی کشورها نقطه نظرات و پیشنهادات خودرا ارائه کردند‌. در پایان علیرضا معاف معاون قرآن و عترت به بیان جمع بندی مباحث جلسه پرداختند و نکاتی را به حاضران گفتند و گزیده ای از برنامه های پیشنهادی و جمع آوری و تدوین شده را در اجرای هرچه باشکوه و ویژه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن را بیان کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قرآن کریم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *