افتتاح چهار ایستگاه از خط 6 مترو تهران تا پایان سال

16:39 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۱۹۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایستگاه‌های بوستان لاله، میدان ولیعصر(عج)، کارگر و هفت تیر به عنوان ایستگاه‌های پرتردد و اصلی خط 6 تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر؛ سید محمد آقامیری با اعلام اینکه در خط ۶ مترو تهران در چهار سال اخیر حتی یک متر اضافه نشده بود، اظهار کرد: ما در دوره مدیریت شهری جدید، کارگاه تعطیل مترو را در خط ۶ فعال کردیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایستگاه مترو حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا دانشگاه تربیت مدرس هفت ایستگاه تعطیل بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد تا پایان امسال چهار ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید و کل ارتباط بین دانشگاه تربیت مدرس و میدان امام حسین(ع) را برقرار می‌کنیم و در واقع مردم می‌توانند از شهرری تا ایستگاه شهید ستاری تردد کنند.

وی ادامه داد: تست گرم امشب به صورتی است که یک رام قطار از ایستگاه میدان امام حسین(ع) حرکت کرده و ایستگاه سرباز، بهار شیراز، شهدای هفتم تیر، شهید نجات اللهی، میدان ولیعصر(عج)، بوستان لاله و کارگر را طی می‌کند و به دانشگاه تربیت مدرس می‌رسد.

آقامیری با بیان اینکه پیش از این قطار در ایستگاه‌های بین شهید ستاری تا دانشگاه تربیت مدرس تردد داشت، خاطرنشان کرد: سه رام قطار بین این ایستگاه‌ها تردد می‌کند که شاید روزانه ۵۰۰ مسافر نیز نداشته باشد و حالا با اتصال ایستگاه‌های میانی، این قطارها می‌توانند در کل طول خط رفت و آمد کنند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه‌های بوستان لاله، میدان ولیعصر(عج)، کارگر و هفت تیر به عنوان ایستگاه‌های پرتردد و اصلی تا پایان امسال یادآور شد: اتصال در قسمت میانی برقرار شده، ریل گذاری صورت گرفته، مشکل خط برق برطرف شده و هم اکنون کامل است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه تست گرم به این دلیل انجام شود که به اطمینان برسیم قطار، بخش تکمیل شده را بدون هیچ مشکلی طی کند، گفت: برق بین ایستگاه‌ها قطع بود و حتی اگر ایستگاه‌ها نیز راه اندازی می‌شد، قطارها نمی‌توانستند در تونل تردد کنند، اما مشکل برق کل خط برطرف شده و تنها تکمیل ایستگاه‌ها باقی مانده که انجام خواهد شد.

آقامیری تاکید کرد: واگن به اندازه کافی وجود ندارد، اما سه رام قطار ما در ایستگاه‌های بین دانشگاه تربیت مدرس و شهید ستاری حبس شده و بدون استفاده بود که همین سه رام به ایستگاه‌های بخش پایینی خط ۶ کمک می‌کند که مشکلی از لحاظ واگن نداشته باشند؛ این تصور که سرفاصله تردد قطارها با افتتاح ایستگاه‌های میانی بیشتر می‌شود، درست نیست، چون عملا سه رام به این خط اضافه می شود و سرفاصله کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *