رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: نظرات بخش روان پزشکی قانونی برای مراجع قضایی فصل الخطاب است

14:57 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۹۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: نظرات پزشکی قانونی در بخش های مختلف به ویژه حوزه روان پزشکی قانونی برای مراجع قضایی فصل الخطاب است بنابراین به روز بودن و پویایی در این بخش از ضروریات پزشکی قانونی است.

خبرگزاری میزان - عباس مسجدی در جلسه‌ با روان پزشکان قانونی سراسر کشور، بیان کرد: بخش روان پزشکی قانونی در مجموعه سازمان از جمله بخش های فنی و تخصصی به شمار می رود که همواره پرونده های مهم و حساسی برای رسیدگی به آن ارجاع می شود.

وی افزود: پرونده های روان پزشکی قانونی چه در بخش معاینات و چه کمیسیون ها جزو مهم ترین پرونده ها و ارجاعات سازمان است که بخش زیادی از آنها با جان و مال و آبروی مردم سروکار دارد به همین دلیل باید با دقت نظر و حساسیت قابل توجه مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر اینکه در عمده پرونده های بخش روان پزشکی قانونی سرنوشت یک خانواده تعیین می شود، اظهار کرد: کار کردن در این حوزه بسیار سخت و البته ارزشمند است. پزشکی قانونی و از جمله بخش روان پزشکی قانونی همواره درگیر پرونده های بسیار مهمی است که باید در مورد آن ها اظهار نظر کارشناسی و به نوعی قضاوت کند و همین اظهار نظر مبنای کار قاضی در صدور رأی پرونده خواهد بود.

وی تأمین نیازهای حوزه روان پزشکی را در اولویت برنامه های سازمان دانست و ادامه داد: برای تأمین نیازهای بخش روان پزشکی قانونی تمام تلاش و امکانات خود را در حد مقدورات به کار خواهیم گرفت و در همین راستا بخش مشاوره روان پزشکی قانونی در واحد معاینات مرکز استان تهران راه اندازی شده است.

مسجدی با تأکید بر اینکه بخش مشاوره روان پزشکی قانونی باید در تارک سازمان بدرخشد، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد مرکز مشاوره آن است که تمام مقدورات حوزه روان پزشکی قانونی در این بخش به عمل برسد و از آنجا که انتظارات دستگاه قضا از حوزه روان پزشکی قانونی منجر به ایجاد این مجموعه در راستای رفاه حال مراجعین شده، باید بیش از پیش برای حضور فعالانه کارشناسان و توسعه خدمات آن اقدام کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی مصداق بارز آیه قرآنی “اشداء علی الکفار، رحماء بینهم” بود که دشمنان قدار جهان در مقابلش به زانو درآمدند اما در عین حال با تربیت اسلامی در مقابل فقرا و ستمدیدگان زانو می زد.

وی افزود: چنین آموزه ای تنها در مکتب اسلام وجود دارد که فردی ۴۰ سال در دفاع از مظلومان کشور و کل جهان جهاد کند، به همین دلیل هم دشمن از او عصبانی بود و در نهایت شقی ترین افراد جهان دستور ترور این شهید بزرگوار را صادر کرد.

مسجدی با اشاره به اینکه عده ای همواره در داخل و خارج کشور به عملکرد شهید بزرگوار انتقاد می کردند، اظهار کرد: همه انسان های با وجدان در کشور و منطقه می دانند که این انتقادات نادرست بود و امنیتی که امروز در کشور وجود دارد حاصل تلاش و مجاهدت های این شهید بزرگوار است.

بیشتربخوانید

۵۵ پرونده قضایی در دیدار مردمی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بررسی شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *