خیلی از ملی‌پوشان به اجبار در لیگ تکواندو بازی می‌کنند/ شرایط مالی هوگوپوشان خوب نیست

8:33 - 16 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۹۴۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
ملی‌پوش سابق تکواندو معتقد است قرارداد‌های لیگ برتر تکواندو بسیار پایین است و شرایط مالی هوگوپوشان خوب نیست.

بهنام اسبقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص اینکه چرا با هیچ تیمی در لیگ تکواندو قرارداد نبسته است، اظهار داشت: شرایط مالی قرارداد‌ها جالب نیست و من هم مثل خیلی از تکواندوکاران ترجیح دادم دیگر در لیگ مبارزه نکنم. باید قبول کرد که سطح فنی لیگ بسیار افت کرده و شرایط مالی هم که بسیار بد است.

وی افزود: نسبت به دوره گذشته ۴ تیم کمتر در لیگ حضور دارد و هیچ چهره شاخصی در چند سال اخیر معرفی نشده و در مجموع لیگ تکواندوی ایران نیاز به یک ایده جدید دارد.

ملی‌پوش سابق تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا از رقم قرارداد‌های بازیکنان اطلاع دارد، گفت: ۵ سال قبل من حدود ۴۰ میلیون قرارداد می‌بستم، اما وقتی می‌بینم امسال هم باید با همین رقم یا حتی کمتر از آن در لیگ بازی کنم، دلیلی ندارد در مسابقات شرکت کنم. خیلی از ملی‌پوشان از روی اجبار و به خاطر مشکلات مالی در لیگ حضور پیدا می‌کنند.

اسبقی ادامه داد: تکواندو یک رشته مدال آور است، اما متاسفانه از نظر مالی شرایط ایده‌آلی برای هوگوپوشان وجود ندارد. در گذشته بهترین نفرات تیم ملی از دل لیگ بیرون می‌آمدند، اما الان خیلی نقش لیگ در تیم ملی کمتر شده است.

قهرمان تکواندوی جهان در خصوص این که فریبرز عسکری از بازیکنان تیم ملی خواسته در لیگ حضور پیدا کنند، تصریح کرد: زمان ما هم کادر فنی تیم ملی این پیشنهاد را به بازیکنان می‌دادند، اما وقتی از نظر اقتصادی به صرفه نیست، چرا باید یک ملی پوش وقتش را در لیگ هدر دهد؟ مربیان هم باید گاهی اوقات خودشان را جای بازیکن قرار دهند تا ببینند انگیزه‌ای وجود دارد یا خیر.

اسبقی در پاسخ به این سوال که گویا چند شاگرد او در لیگ برتر مبارزه می‌کنند، خاطرنشان کرد: بله چند تن از شاگردانم در لیگ برتر حضور دارند و خوب هم مبارزه می‌کنند. پس از شرایطی که امسال در لیگ دیدم، ترجیح میدهم دیگر به مبارزه کردن فکر نکنم و کارم را در مربیگری ادامه دهم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *