رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 9 هزار دادرسی الکترونیک در 6 ماهه نخست سال در استان مازندران انجام شده است

9:05 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۳۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: انجام دادرسی‌های الکترونیک در محاکم استان مازندران نسبت به بازه زمانی سال گذشته حدود 21درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به افزایش روند صلح و سازش در پرونده های قضایی استان مازندران در طول سال جاری اظهار کرد: میزان صلح و سازش صورت گرفته تعداد پرونده‌های با قابلیت صلح وسازش 75هزارو 506 مورد بوده است که از این تعداد 69 هزارو 233 فقره پرونده منتهی به صلح وسازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه تاکید کرد: میزان درصد صلح وسازش به کل پرونده ها در شش ماهه نخست مسال 31 درصد بوده که روندی افزایشی را نشان می دهد.

وی با اشاره به صدور مجازات‌های جایگزین حبس در محاکم استان مازندران بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود 4 هزار و 733مورد مجازات‌های جایگزین حبس صادر شده است که روند افزایشی در این راستا را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

مشکل انباشت زباله شهرستان چالوس با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان مازندران حل شد

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به نهادهای ارفاقی(غیر ازجایگزین حبس) نیز عنوان کرد:13 هزار و 996 مورد نهادهای ارفاقی در این بازه زمانی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 530 نفر از مددجویان استان مازندران از پابند الکترونیکی استفاده می کنند، عنوان کرد: استفاده از پابند الکترونیک  نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 7 درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به انجام بیش از 9 هزارو 789 مورد دادرسی الکترونیک در شش ماهه نخست امسال یادآور شد: انجام دادرسی‌های الکترونیک در محاکم استان مازندران نسبت به بازه زمانی سال گذشته حدود 21درصد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به 2 هزار و 802 مورد بازدید قضات از زندان‌های استان گفت: تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم و شورای حل اختلاف این استان 530هزار و 339 فقره بوده است و تعداد پرونده های مختومه در محاکم و شوراهای حل اختلاف234هزار و 641 فقره پرونده بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *