شانزدهمین دوره ی کارآموزان قضایی در دادگستری استان کرمانشاه آغاز شد

16:39 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۰۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
شانزدهمین دوره کارآموزان قضایی در دادگستری استان کرمانشاه باحضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان - پرویز توسلی زاده ضمن گرامیداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمر گرانبهای خود را در راه اسلام و انقلاب و کمک به آرمانهایی مقدس صرف کرد ، گفت: اعتقاد قلبی بنده این است که یکی از سخت ترین مناصب در جمهوری اسلامی ایران منصب قضاست و باید برای برون رفت از سختی ها و مسائل آن به خدا توکل کرد و با استفاده از ظرفیت های علمی و فکری بهترین بهره را برد.

توسلی زاده گفت: قضاوت شغلی است که اگر مبتنی بر علم و آگاهی باشد می تواتد به بهترین شغل نیز تبدیل شود چرا که قاضی شخصی است که با حق و باطل سر و کار دارد و از این حیث کار او بسیار با اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به نظم در کار قضا یادآور شد: در کار و شغل قضاوت نظم از ویژگی های مهم و اساسی یک قاضی خوب است و شرط پیشرفت در کار است.

توسلی زاده چند توصیه هم به کارآموزان داشت و افزود: از ابتدای شروع قضاوت چیزی شیرین تر از این نیست که یک قاضی قرار و رای علمی صادر کند . برای نیل به این مقصد توصیه می شودکه کتاب منطق حقوق را بخوانند تا جایگاه قضاوت و قاضی را بیش از پبش درک کنند.

وی در ادامه خطاب به کارآموزان گفت: هنگام شروع به شغل قضاوت سوگند یاد می کنید تا بی طرفی در قضاوت و پایبندی به نظام و اسلام را رعایت کنید و با مردم مدارا کنید.

وی افزود: سعی کنید در صدور رای طبق قانون مجازات و توصیه های ریاست محترم قوه قضاییه به کاهش جمعیت کیفری کمک کنید.

لازم به ذکر است در این دوره تعداد 15 نفر در مرکز کار آموزان قضایی دادگستری استان کرمانشاه پذیرفته شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *