شطرنج ایران و انتظاراتی که برآورده نشد/ پست نایب‌رئیسی فیده چگونه از دست رفت؟

11:48 - 15 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۸۹۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
شطرنج‌بازان ایران نتوانستند در المپیاد جهانی انتظارات را برآورده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، المپیاد جهانی شطرنج با کسب مقام هفدهم تیم مردان ایران و چهاردهمی تیم بانوان کشورمان به پایان رسید. مهرداد پهلوان‌زاده در مصاحبه‌ای که پیش از المپیاد انجام داده بود عنوان کرده بود که جایگاه دهمی برای تیم ملی شطرنج مردان ایران خوب است، آن هم در شرایطی که این تیم در دوره گذشته توانسته بود قهرمان گروه B شود اما با وجود این که شطرنج‌بازان ایران وضعیت به مراتب بهتری نسبت به دوره گذشته المپیاد داشتند نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، هر چند عملکرد بانوان ایران تا حدودی راضی‌کننده بود.

در این میان برخی‌ها که منافع‌شان از هر چیزی مهم‌تر است تلاش کردند این ناکامی شطرنج‌بازان را نادیده بگیرند و از آن یک حماسه خلق کنند. اتفاق تلخ دیگری که برای شطرنج ایران رخ داد از دست دادن کرسی نایب‌رئیسی فیده بود. این که فدراسیون شطرنج تا چه اندازه از کامبوزیا حمایت کرد مشخص نیست اما با توجه به این که این کرسی از ایران گرفته شده مشخص است که حمایتی صورت نگرفته یا اگر هم حمایتی بوده ناکافی و برای خالی نبودن عریضه بوده است.

به نظر می‌رسد فدراسیون شطرنج بیشتر از این که به دنبال هزینه‌های اضافی باشد باید سعی کند در زمینه جذب مربیان سطح اول گام بردارد در غیر این صورت نسل طلایی شطرنج ایران نمی‌تواند به جایگاهی که لیاقت کسب آن را دارد برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *