رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باقری در پاسخ به میزان: انقطاعی در مذاکرات رفع تحریم‌ها ایجاد نشده است

15:22 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۸۳۴۴
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت که روند مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در وزارت امور خارجه، در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان مبنی بر ادعاهای اخیر برخی از مقام‌های آمریکا و آلمان پیرامون مذاکرات برجامی گفت: مذاکرات یک روند پیوسته بوده که ادامه داشته است.

وی افزود: ممکن است که شیوه‌های انجام مذاکرات متفاوت شده باشد اما روند آن همچنان در جریان است و انقطاعی در آن به وجود نیامده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به خبرنگاران در مورد رابطه ایران و آژانس اظهار کرد: روند گفت‌وگوها یک مسیر پیوسته بوده و وقفه ای در این روند ایجاد نشده است؛ عدم پرداختن به این موضوع در سطح رسانه ای به این معناست که کارها به صورت جدی در حال پیگیری است؛ فضاسازی رسانه ای برای این موضوع ضروری به نظر نمی رسد.

وی در مورد سفر احتمالی رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو موثر و مسئول آژانس و ان پی تی و به عنوان کشوری با توانمندی، دانش و فناوری هسته ای همواره  همکاری جدی و موثری با آژانس داشته است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی، بیان کرد: دوستان ما در بخش حقوق بین‌المللی وزارت خارجه و بخش حقوق بین‌الملل قوه قضاییه در حال پیگیری این موضوع هستند؛ در اینجا ما باید تلاش بکنیم از همه ظرفیت‌های ملی خود و عراق استفاده کنیم تا بتوانیم در عرصه بین‌المللی ساز و کارهایی را تعیین کنیم که بر اساس مؤلفه‌های بین‌الملل، جنایتکاران و تروریست‌ها را مورد پیگیری قانونی قرار بدهیم.

باقری در بخش دیگری گفت: هم در ایران و هم در عراق اقدامات جدی انجام شده است؛ این یک فرایندی است که در واقع به طور جدی در حال دنبال شدن است و امیدواریم که در دور جدید نشست کمیته مشترک ایران و عراق بتوانیم فصل جدیدی را در پیگیری این پرونده شاهد باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *