264 زندانی جرایم غیرعمد به نیت 63 سالگی سردار سلیمانی در آذربایجان غربی آزاد شدند

15:00 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۸۲۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: یکی از اقداماتی که به‌مناسبت پویش طرح شهید سلیمانی در دستگاه قضایی استان صورت گرفت آزادی 264 نفر در روز جاری بود که غالباً جزو محکومان مالی و جرایم غیرعمد هستند.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی امروز و در جلسه سراسری ویدیو کنفرانسی با رئیس قوه قضائیه که به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و خصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت سردار دلها اقداماتی را در قالب پویش طرح شهید سلیمانی با کمک خیرین، ستاد دیه و همه مدیران قضایی و سازمان های تابعه خاصه دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها در سطح استان انجام داده است که از جمله این اقدامات آزادی 63 محکوم مالی و جرایم غیر عمد به نیت 63 سالگی سردار دلهاست.

وی ادامه داد: در 48 ساعت گذشته نیز به حرمت شهید حاج قاسم سلیمانی و تلاش های خیرین و هسته های جهادی بخشایش که متشکل از پدران شهداء، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و فعالان فرهنگی است 3 مورد سازش قصاص در استان صورت گرفته که نشان از عشق به سردار دلها و شهداست.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: از دیگر اقداماتی که به مناسبت پویش طرح شهید سلیمانی در دستگاه قضایی استان صورت گرفت آزادی 264 نفر در روز جاری بود که غالباً جزء محکومان مالی و جرایم غیر عمد هستند.

وی عنوان کرد: در کنار این اقدامات، در راستای پویش طرح شهید سلیمانی از اول دی ماه در استان با استفاده از تاسیسات ارفاقی 279 نفر از زندانیانی که غالباً جوانانی بودند که برای اولین بار مرتکب بزه شده و استحقاق استفاده از تاسسیسات ارفاقی را داشتند آزاد شده اند و همچنین به همت خیرین 900 بسته کمک معیشتی برای خانواده های زندانیان نیازمند به نیت و احسان شهید سلیمانی در این ایام تدارک و به آنها تحویل شده است.

عتباتی در پایان ضمن تقدیر از ریاست معظم قوه قضائیه و مسئولین عالی قوه قضائیه که در استان کرمان حضور دارند از ایشان خواست هنگام حضور در مزار سردار دلها، نائب الزیاره تک تک همکاران عزیز استان آذربایجان غربی باشند و دعا کنند که خداوند به ما توفیق دهد که در مسیر شهدا قدم برداریم و شرمنده شهدا نباشیم.

وی در ادامه جلسه که اعضای شورای قضایی استان نیز حضور داشتند خطاب به اعضای جلسه به سفر کاری خود به تهران اشاره کرد و گفت: مسئولین عالی قضایی کشور خصوصا ریاست معظم قوه قضائیه از زحمات دستگاه قضایی استان راضی بودند و تشکر وقدرانی خود را ابراز داشتند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: اعضای شورای قضایی استان با هم اندیشی و هم افزایی می توانند در باز کردن گره از مشکلات مردم گام بردارند و در این خصوص از ظرفیت مسئولین عالی قضایی کشور هم می توان نهایت بهره را برد.

انتهای پیام/


برچسب ها: عتباتی زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *