70 زندانی در سومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی در سمنان آزاد شدند

14:20 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۸۱۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از آزادی 70 نفر از زندانیان در سومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد .

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبداللهی در جلسه شورای قضایی استان از آزادی 70 نفر از زندانیان در سومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد .

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی مقاومت و سومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود : از فرهنگ و ایده های آن شهید والامقام، اعطای حریّت، آزادی به همه انسان های آزاده جهان، علی الخصوص مسلمانان بوده و در هر موقعیتی مستمند یا گرفتاری را مشاهده می‌‎کرد با تمام توان به کمک آنان می شتافتند.

عبداللهی ادامه داد: قوه قضاییه با اقتباس از این فرهنگ ناب اسلامی که سردار دلها آن را در جامعه رواج داد در آستانه سومین سالگرد ایشان و روز جهانی مقاومت، تصمیم به احیای این فرهنگ کرده و در یک اقدام نمادین در سراسر کشور به تعداد سنوات عمر شریف و بابرکت آن شهید، زمینه آزادی زندانیانی که بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه مهیّا بوده را به انجام رسانیده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح اقدامات مشمولین تأسیسات مساعدت های قانونی خاطر نشان کرد: به همت معاونت توسعه حل اختلاف در دهه ابتدایی دی ماه سال جاری تعداد 144 فقره از پرونده های حقوقی و کیفری ارجاعی به شعب شورای حل اختلاف سراسر استان که امکان مصالحه و سازش اصحاب پرونده ها فراهم بود، مختومه و اصلاح ذات البین اتفاق افتاده است.

وی به کمک های مالی صورت گرفته به خانواده های نیازمند زندانیان اشاره و بیان کرد: در 4 شهرستان استان به تعداد سنوات عمر با برکت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به 63 خانواده نیازمند زندانیان کمک مالی، مجموعاً به ارزش یک میلیارد ریال بابت تأمین اقلام معیشتی اعطا شده است.

عبداللهی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد 114 نفر از محکومان مالی محبوس در زندان های استان با کمک های خیّرین نیک اندیش ستاد دیه استان مساعدت های مالی بالغ بر 40 میلیارد ریال اعطا و زمینه آزادی آنان از زندان های استان سمنان فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: امیداست فرهنگ صلح و سازش در بین مردم به یک باور اجتماعی تبدیل و در جامعه رواج پیدا کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سمنان زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *