رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آلودگی هوا و ابتلا به کرونا با یکدیگر ارتباط دارند؟

12:43 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۸۰۰۴
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شیوع مجدد کرونا گفت: مبتلایان با توجه به اینکه آلودگی هوا وجود دارد باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر کنند. 

خبرگزاری میزان _ برنا نوشت: مهرداد حق ازلی درباره روش های جلوگیری از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا اظهار کرد: در آسیای شرقی و در قسمتی از اروپا شاهد افزایش سویه جدید ویروس کرونا بوده ایم و امکان بروز این سویه و افزایش مبتلایان به این سویه در ایران بعد از چند هفته وجود دارد اما تزریق واکسن از مرگ و میر قابل توجهی از افراد جلوگیری کرده و شدت ابتلا را کاهش می دهد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به علت افزایش این سویه در کشورهای آسیای شرقی تشریح کرد: درباره سویه جدید هنوز اطلاعات کامل و دقیقی در اختیارمان نیست اما بر اساس ماهیت ویروس می توان فرضیاتی ارائه داد. در چین اطلاعات دقیقی از نحوه واکسیناسیون مجدد در اختیار جوامع بین المللی قرار نگرفته است ولی بر اساس اطلاعات منتشر شده مبتلایان در کشور ژاپن افرادی بودند که بیش از یک سال از تزریق دز قبلیشان گذشته بوده است.

وی افزود: رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، عدم تجمع درنقاط بدون تهویه، رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن به تمامی افراد جامعه توصیه می شود همچنین افراد باید تمامی نکاتی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا رعایت می کردند را مورد دقت بیشتری قرار دهند.

حق ازلی عنوان کرد: با توجه به اینکه آلودگی هوا وجود دارد باید رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر کنند. طبیعتا افراد بیشتر وقت خود در منزل قرار دارند بنابراین باید افرادیکه علائم دار می شوند سعی کنند از خانواده دور و در قرنطینه بوده و تحت نظر پزشک قرار گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر افرادی واکسیناسیون کامل ندارند و بیش از یک سال از تزریق آخرین دز آنان می گذرد حتما به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. امیدواریم با رعایت این نکات دامنه ابتلای شیوع سویه جدید ویروس کرونا کم باشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *