وزیر کشور: مکتب شهید سلیمانی ما را به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌دهد

11:45 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۸۰۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در آسیای غربی محدود نخواهد بود گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتبی است که ما را به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌دهد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به آیه شریفه من المومنین صدقوا ما عاهدواالله علیه، اظهار کرد: شهید سلیمانی به عهد خدا عمل کرد و در شأن یک فرد بالاتر از این چیزی وجود ندارد.

وزیر کشور ادامه داد: شهید سلیمانی امنیت آور بود، خصوصیات متنوعی دارد و حرف‌های بزرگی درباره ایشان زده شده است. ایشان به عنوان چهره سوم انقلاب اسلامی پس از حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب شناخته می شود.

وحیدی با بیان اینکه شهید سلیمانی را یکی از شاخص های شناخت انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: یکی از توجهاتی که می‌توان انقلاب را با آن شناخت شهید سلیمانی است که توانسته یک حرکتی را در داخل انقلاب طراحی کند.

وی یادآور شد: وجود شهید یک وجود توسعه یافته و مجاهد عارف است و کسی که به این نقطه برسد و صادقانه بگوید عاشق دیدار خداست، بسیار مهم است.

وزیر کشور با اشاره به خصوصیات عاطفی، اخلاقی و ارتباط گسترده مردم با سردار سلیمانی، اظهار داشت: شهید سلیمانی انسانی سراسر اخلاقی و با عاطفه‌ای بسیار عمیق بود. ایشان در حوزه عمل هم یک عمل مجاهدانه و نزدیک به ۴۰ سال بی وقفه و بدون تردید در همه جبهه‌ها فعالیت داشت.

دکتر وحیدی به زمینه های تدبیر و فکر شهید سلیمانی هم پرداخت و تصریح کرد: شهید سلیمانی هوشمندی و ذکاوت همراه با شجاعت داشت که این شجاعت از جنس ماجراجویی نبود، بلکه مدبرانه و عمیق بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک راه و یک مدرسه جامع است. شهید سلیمانی راه‌رو و راهبر بود که در آستانه گام دوم انقلاب مورد نیاز است.

وزیر کشور با طرح این سوال که اگر شهید سلیمانی وارد موضوعات جنگ ۳۳ روزه لبنان نمی شد که آمریکایی ها به طور رسمی هدف خود را خاورمیانه جدید و حذف حزب الله اعلام کرده بودند، چه می شد، گفت: دیدید که به این هدف نرسیدند و رژیم صهیونیستی شکست سختی را متحمل شد.

وحیدی افزود: اگر شهید سلیمانی در سوریه ای که نزدیک به ۸۰ درصد آن از دست رفته بود، چه می‌شد؟ تعداد اندکی تصور می کردند که بتوان تمامیت سوریه را بازگرداند و در بهترین حالت، صحبت از تجزیه سوریه را مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد: اگر شهید سلیمانی که نماینده تام و تمام انقلاب بود، در این کشورها و عراق حضور نمی یافت، چهره منطقه عوض می شد.

وزیر کشور با بیان اینکه روایت این شرایط ضروری است تا فراموش نکنیم از چه مقاطعی عبور کرده ایم، گفت: داعش به اعتراف آمریکایی‌ها ساخت دست خودشان بود. اگر اینها به عتبات عالیات حمله می کردند چه می شد؟

وحیدی ادامه داد: اگر شهید سلیمانی نمی بود، عراق تجزیه می شد. اگر عراق تجزیه شده بود، جنگ دائمی در منطقه شکل می گرفت.

وی با اشاره به نسل کشی هایی که در عراق و بوسنی رخ داد و سکوت کشورهای غربی در این زمینه، اظهار کرد: غربی ها که در عراق پایگاه داشتند، کسانی که ایران را به نادیده گرفتن حقوق زنان محکوم می‌کنند، برای نجات زنان و دختران ایزدی چه کردند؟ شهید سلیمانی و عزیزان ما برای نجاتشان فداکاری کردند.

وزیر کشور یادآور شد: اگر امروز یمنی‌ها تبدیل به جریان قوی کننده ای در منطقه شده اند، به پشتوانه کاریزمایی است که شهید سلیمانی ایجاد کرده بود و تاثیری که بر قلوب آنها داشت.

وحیدی با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد آفرینش صحنه های جدید و تولید قدرت در این حوزه ها بود، گفت: ایشان با تمام وجود و همه ویژگی هایی که داشت، این کار را انجام می داد که حاصل آن، امروز به نام مقاومت شناخته می شود.

وی افزود: مقاومت به عنوان یک جریان شناخته شده، تثبیت شده و قدرتمندی است که دنیا ناچار است آن را بپذیرد. چرا که مکتب شهید سلیمانی با مقاومت عجین شد و امروز به عنوان حرف اصلی در مقابل جریانات سلطه جهانی خودش را نشان می‌دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در آسیای غربی محدود نخواهد بود، اظهار کرد: امروز در راه تمدن نوین اسلامی، انسان‌هایی که در تراز شهید سلیمانی هستند، می‌توانند در این تمدن سازی نوین نقطه تعیین کننده ای باشند.

وحیدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی ظرفیت بزرگی در معادلات منطقه ای دارد، یادآور شد: مکتب شهید سلیمانی مکتبی است که ما را به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن نگران پیشرفت جمهوری اسلامی است و اغتشاشات اخیر انفعال آنها در برابر پیشرفت بود، خاطرنشان کرد: امروز در آستانه رسیدن به تمدن نوین اسلامی به انسان های ترازی نیاز داریم که شهید سلیمانی نمونه آن است و همگان را به آن فرامی‌خواند.

وزیر کشور تاکید کرد: شهید سلیمانی ادبیات جدیدی را به نام مدافع حرم ایجاد کرد و امروز دنیای غرب مثل همیشه در مقابل اراده مؤمنان و مجاهدان در ضعف به سر می‌برد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *