رئیس کل دادگستری گلستان: 65 زندانی در استان آزاد شدند

11:29 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۷۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان از آزادی ۶۳ محکوم جرایم غیرعمد و بخشش ۲ محکوم قصاص در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دلها در کردکوی و گنبدکاووس خبر داد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای قضایی استان گلستان با رئیس قوه قضاییه این خبر را اعلام کرد و گفت: مددجویانی که امروز با کمک خیران و استفاده از تخفیف های قانونی، آزاد می شوند محکومان جرایم غیرعمد و مالی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی یا دیه ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی در زندان بودند.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش دستگاه قضایی استان برای جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص با حضور خدام بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز خبر داد و گفت: در جلسه ای که به همین منظور در دادگستری استان برگزار شد اولیای دم 2 پرونده قصاص که در نوبت اجرا بود به حرمت سردار سلیمانی و پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) از اجرای حکم منصرف شدند و حق شرعی و قانونی خود را بخشیدند.

آسیابی افزود: یکی از محکومان مردی ۵۰ ساله است که سال ۹۳ در گنبدکاووس در پی یک جدال لفظی، نتوانست خشم خود را کنترل کند و از آن سال به علت پرونده قصاص در زندان بوده است.

وی ادامه داد: محکوم دیگر هم جوان کردکویی است که سال ۹۷ که دارای پرونده قصاص است و امروز با گذشت بزرگوارانه اولیای دم، فرصت زندگی دوباره یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: کاروان خدام رضوی در مدت سه روز حضور خود در استان در تعدادی از پرونده های قصاص پادرمیانی خواهند کرد و امیدواریم به برکت حضور این عزیزان، تعداد بیشتری پرونده به بخشش ختم شود.

آسیابی افزود: با بخشش امروز اولیای دم، تعداد محکومان قصاصی که امسال در گلستان، بخشیده شده اند به 18 تَن رسید .

انتهای پیام/


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *