پیش‌بینی نفتی دولت برای سال آینده؛ فروش 1.5 میلیون بشکه نفت 70 دلاری

11:15 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۷۴۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به میزان فروش نفت در سال آینده بر اساس بودجه ۱۴۰۲ گفت: دولت فروش نفت و میعانات گازی را حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز و با قیمت ۷۰ دلار بسته است.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اخبار غیررسمی از آمار و ارقام مرتبط با بودجه 1402 کل کشور گفت: دولت فروش نفت و میعانات گازی را حدود 1.5 میلیون بشکه در روز و با قیمت 70 دلار بسته است. 

 وی افزود: همچنین دولت منابع حاصل از مالیات را 700 هزار میلیارد و درآمدهای گمرکی را 200 هزار میلیارد پیش‌بینی کرده است. علاوه بر این در راستای افزایش انضباط مالی،  تبصره 14 بودجه  را به سرجمع بودجه عمومی اضافه کرده‌اند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: در ارتباط با بودجه عمرانی شنیده‌ها حاکی از این است که به نسبت سال جاری تغییری حاصل نشده و میزان آن همان 220 هزار میلیارد است. همچنین رشد اعتبارات هزینه‌ای 30 درصد و رشد حقوق و دستمزد به شکل متوسط 20 درصد در نظر گرفته شده است. 

خدابخشی گفت: رئیس کل بانک مرکزی گفته است که نرخ ارز را بر روی 28 هزار و 500 ثابت می‌کند. با این اوصاف بین نرخی که دولت در بودجه اعلام کرده تا نرخ 28 هزار و 500 حدود 5500 اختلاف وجود دارد که منابع حاصل از این مابه‌التفاوت می‌‌تواند در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس برای اشتغال و تکمیل و توسعه ریزساخت‌ها هزینه شود. 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: نفت نفت دلار دلار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *