رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرلشکر باقری: قدرت محور مقاومت بعد از شهادت حاج قاسم چند برابر شده است / در سه سال گذشته بسیاری از افراد تحت تأثیر مکتب شهید سلیمانی رشد کردند

10:23 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۵۹۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: محور مقاومت بعد از شهادت سردار سلیمانی، بر چندین برابر بر قدرتش چندین افزوده شده و هیچ‌گونه ضعفی در آن دیده نشده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که صبح امروز (دوشنبه) در حسینیه این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یارانش پایان یک مسیر برای ایجاد مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی نخواهد بود؛ این شهادت طوفانی در میان ملل آزاده جهان به پا کرد، ملت‌ها را آگاه کرد و جهان را به تلاطم انداخت و این جریان قطعاً تا رسیدن به مقصد ادامه دارد.

سرلشکر باقری ادامه داد: حقیقتاً محور مقاومت از هنگام شهادت سردار سلیمانی، بر قدرتش چندین برابر افزوده شده و هیچ‌گونه ضعفی و سستی در آن دیده نشده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: خداوند با شهادت حاج قاسم محبتی از ایشان در دل همه ملل مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان ایجاد کرد که این وعده الهی بود. امروز با روح بزرگ این شهید والامقام پیمان می‌بندیم که تا جان در بدن داریم، راهش را ادامه دهیم.

وی با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص سردار سلیمانی عنوان کرد: ایشان تعابیر بلندی را در توصیف شخصیت شهید سلیمانی بیان کردند که مهم‌ترین و جامع‌ترین آن، نگاه به شهید سلیمانی به‌عنوان یک مکتب، یک راه و مدرسه درس‌آموز است.

سردار باقری درباره «مکتب شهید سلیمانی» گفت: اینکه مقام معظم رهبری به‌عنوان رهبر جهان اسلام، یک مرجع تقلید و فقیه جامع‌الشرایط چنین عنوانی را به شخصیتی بدهند و از چنین تعبیر بلند و عمیقی استفاده کنند، قابل توجه و تأمل است؛ چراکه مکتب دارای عمق، ریشه، اصالت، صحت و دقت است و تأثیرات اساسی در ساخت تاریخ دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: به واقع مکتب تاریخ‌ساز، عزت‌بخش، افتخارآفرین و الهام‌بخش است و می‌تواند نسل‌های آینده را در دامان خود پرورش دهد و امروز این افتخار را رهبر معظم انقلاب اسلامی در رثای این شهید بزرگوار بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بسیاری از افراد تحت تأثیر مکتب شهید سلیمانی قرار گرفته و رشد کردند؛ با اینکه حتی یک‌بار او را از نزدیک ندیدند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دارای ویژگی‌های خاصی بود، افزود: از ویژگی‌های ممتاز او جاذبه بی‌نظیرش در میان دوستان و محرومان جامعه بود؛ او همزمان دارای جاذبه بی‌نظیری در میان مؤمنین و مسلمانان بود و  دافعه‌ای بی‌نظیر در برابر دشمنان و کافران داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار گفت: سردار سلیمانی همچنان که در میدان دیپلماسی یک دیپلمات زبده و بی‌نظیر بود و کار را با استدلال و منطق پیش می‌برد، همزمان مرد میدان نبرد بود و در خط مقدم نبرد در سخت‌ترین شرایط و زیر سنگین‌ترین آتش‌ها، محور‌های عملیاتی را فرماندهی و هدایت می‌کرد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی در کنار اینکه با ستمگران، ظالمان و زورگویان مقابله می‌کرد، نسبت به محرومان و مستضعفین رئوف، رحیم و کمک‌کننده بود.

سردار باقری با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی، عنوان کرد: شهید سلیمانی ایمان و اعتقاد و تشرع به مبانی اسلامی را در عمق جان داشت و نظر اسلام و علمای دین را از همه گزاره‌ها بالاتر می‌دانست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دومین ویژگی مکتب او عشق به اهل بیت علیهم اسلام است. شهید سلیمانی اهل روضه، هیئت، منبر و رهرو مکتب اسلام و تشیع بود. او به واقع ولایتمدار بود و در تبعیت محض امر ولی زمان عمل می‌کرد و ما هیچ گاه خدشه‌ای از او در تبعیت از ولایت ندیدیم.

وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی از حاج قاسم نظر می‌خواست، او نظر می‌داد و بحث می‌کرد؛ اما وقتی می‌شنید و یا نظر فرمانده کل قوا را حس می‌کرد، دیگر صحبت و بحثی وجود نداشت و فقط تبعیت می‌کرد. او در تبعیت از فرامین رهبری هیچ‌گاه از خود اجتهاد نکرد، تردید به دل راه نداد و فقط در برابر نظر ولی امر مسلمین، عمل‌کننده بود. شهید سلیمانی در جریانات سیاسی نظر داشت، اما تابع ولایت امر مسلمین بود.

سرلشکر باقری اضافه کرد: او فردی اهل توکل بود و به نصرت الهی امید داشت و در بسیاری از مقاطع در حوزه مسئولیتی‌اش فشار زیادی به او وارد می‌شد؛ در یکی از جریانات مقابله با آمریکایی‌ها در عراق که در مقطعی آن‌ها با تانک‌های‌شان تا نزدیکی حرم مطهر امیرالمومنین (ع) آمده بودند و هشت ماه درگیری به طول انجامید، او با توکل به خدا و نصرت الهی موفق به پیروزی شد و همواره می‌گفت تا این بخش از کار را تدبیر کرده بودیم، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده بودیم، اما از یک جایی به بعد دستمان کاملاً خالی بود که رزق لایحتسب از جانب خداوند بر ما جاری شد و به کمک الهی موفق شدیم. او مخلص و صادق بود و کار را فقط برای خدا انجام می‌داد و توکل بی‌نظیری به خدا داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید سلیمانی بصیرت کاملی نسبت به جریانات سیاسی در داخل و خارج داشت. او آگاه بود و دیگران را نیز آگاه می‌کرد، اما همواره از ورود به دسته‌جات سیاسی اجتناب می‌کرد؛ چراکه خود و مکتبش را بسیار بالاتر از جریان‌های سیاسی می‌دانست که برای قدرت‌طلبی از مسیر حق دچار انحرافاتی می‌شدند. او صرفاً برای خدا کار و در جهت آرمان‌های الهی حرکت می‌کرد.

وی افزود: خط قرمز او انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بود و هیچ‌گاه در این رابطه ملاحظه کاری نداشت. همواره کار را با دانش، درایت و تدبیر پیش می‌برد و این ویژگی را از دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران فرماندهی‌اش در قرارگاه قدس جنوب شرق و فرماندهی نیروی قدس در خود داشت و نیروی قدسی که ایشان تحویل گرفت با نیروی قدس زمان شهادتش قابل قیاس نبود.

سردار باقری خاطرنشان کرد: با یک توطئه‌ای از سوی دشمنان، کشور عراق تا مرحله تجزیه پیش رفت؛ اما سردار سلیمانی در این رابطه لشکرکشی نکرد، بلکه صرفاً تدبیر کرد که با تدبیر او مردم شمال عراق آگاه شدند و علیه آن توطئه اقدام و یکپارچگی کشورشان را حفظ کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر این اقدام سردار سلیمانی نبود، امروز قطعاً شمال عراق بعد از رژیم صهیونیستی مبدأ دومی برای توطئه‌چینی آمریکایی‌ها علیه جهان اسلام شمرده می‌شد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از موارد، شهید سلیمانی در سطح منطقه با ناملایمات و بدعهدی‌هایی مواجه می‌شد که با سعه صدر، صبوری و متانت با آنان برخورد و کار را مدیریت می‌کرد.

سرلشکر باقری عنوان کرد: سردار سلیمانی تکلیف‌گرا بود و هیچ‌گاه خود را با جریان پیروز همراه نکرد، بلکه در مسیر انجام وظیفه و تکلیف الهی‌اش حرکت می‌کرد و خداوند نیز به کارش برکت می‌داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه حاج قاسم شجاع و مجاهد فی سبیل الله بود، افزود: در عملیات کربلای ۵ در کنار کانال ماهی، سنگر او با خط مقدم در یک خط قرار داشت و همه شاهد آن بودند که همرزمانش در دامان او به فیض شهادت نائل شدند. او جلوتر از نیروهایش حرکت می‌کرد و شجاعتی توأم با آگاهی و شناخت ترفند‌های دشمن داشت.

وی بیان کرد: حاج قاسم ارتباط و تعامل بسیار خوبی با رهبران جبهه مقاومت داشت و هیچ‌گاه مشاهده نشد که با این عزیزان با زبان تحکم و سخت سخن بگوید؛ بلکه با آنان مشورت می‌کرد و راه نشان می‌داد؛ اما هیچ‌گاه نظر خود را تحمیل نمی‌کرد؛ اگرچه مشورت‌هایش دقیق، آگاهانه، کاربردی و راهبردی بود. او هیچ‌گاه برای سوریه، عراق، لبنان، یمن و... تصمیم‌گیری نکرد.

سردار باقری تصریح کرد: به واقع منطقه در مشت شهید سلیمانی بود و چون اشراف کاملی به منطقه داشت، غالباً نزدیکترین نظر به آنچه که باید به آن عمل می‌شد از ایشان صادر شده بود؛ لذا وقتی که نظر می‌داد، همه می‌پذیرفتند.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، با برنامه بودن، تشکیلاتی رفتار کردن یا حرکت در چارچوب و سازماندهی کردن نیرو‌ها بود. هر جایی که او مسئولیت داشت، این مسائل در آن رعایت می‌شد. او در عرصه‌هایی همچون تشکیل لشکر ثارالله کرمان، توسعه حزب الله لبنان، ایجاد حشد الشعبی در عراق و توسعه انصارالله در یمن، فردی سازمانده و نقش‌آفرین بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: شهید سلیمانی بسیار سختکوش و خستگی‌ناپذیر بود به گونه‌ای که اطرافیانش توانایی همراهی با او را نداشتند. ما نیز اگر می‌خواهیم کاری پیش برود، باید تلاش و کوشش را سرلوحه قرار دهیم.

سرلشکر باقری گفت: حاج قاسم غمخوار مردم بود و در جهت حل و فصل مشکلات آن‌ها گام برمی‌داشت؛ در حالی که جایگاه سازمانی او در این رابطه تعریف نشده بود. او در حین درگیری در عراق به جهت کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان وارد عرصه خدمت‌رسانی شد و همچنین در زلزله بم نیز منشأ خدمات ارزنده‌ای به مردم زلزله‌زده شد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار، همراهی و غمخواری و همدلی با خانواد‌ه‌های معظم شهدا بود که بسیاری از فرزندان شهدا او را پدر خود می‌دانستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شهید سلیمانی کار بزرگی در منطقه انجام داد؛ او  آمریکا را به ورطه ذلت کشاند. اینکه آمریکا با تمام قوا در منطقه جنوب غرب آسیا حضور یابد و بیش از ۲۰ سال تلاش کند و تا پایان دوره اوباما، حدود هفت هزار میلیارد هزینه کند و هیچ دستاوردی برایش نداشته باشد، کار بزرگی است که حاج قاسم در مقابله با سیاست‌های سلطه‌جویانه دشمن انجام داد.

سردار باقری خاطرنشان کرد: در دوره ترامپ و رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز شاید حدود چهار هزار میلیارد دلار دیگر هزینه کرده باشند؛ یک حکومت قدرت‌طلب، جائر و ظالم در طول دو دهه ۱۰ هزار میلیارد دلار هزینه می‌کند و در آخر از افغانستان  با سرافکندگی فرار می‌کند و از عراق نیروهایش را تخلیه می‌کند و از خلیج فارس بیرون می‌رود؛ این‌ها مسائل بزرگی است که با نقش سردار سلیمانی و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه محقق شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز صهیونیست‌ها که بعضاً کلمات تهدیدآمیزی را نسبت به جمهوری اسلامی بر زبان می‌آورند، دچار استیصال شده‌اند؛ اطلاعات راهبردی ما نشان می‌دهد که این لفاظی‌ها از سر استیصال و برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات و مسائل داخلی رژیم صهیونیستی عنوان می‌شود. اینکه ظرف ۲ الی سه سال، دولتی چندین بار عوض شود و دائماً دستخوش تغییر، تحول و سرنگونی و عدم ثبات باشد، قابل تأمل است.

سرلشکر باقری افزود: دولت فعلی رژیم صهیونیستی نیز غیرمتعارف و عجیب است؛ اینکه یک فرد پر حرف و مدعی در رأس قرار گیرد، مسئله عجیبی است، وزیر کابینه این دولت هر روز صبح اسلحه کمری می‌بندد، با عده‌ای از افراد به مسجدالاقصی می‌رود و آنجا یک دوری می‌زند و بعد به سرکارش می‌رود؛ این‌ها افراد نامتعادل و نامتعارفی هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: یک وزیر دیگر کابینه رژیم صهیونیستی هم کل نیروگاه‌های برق سرزمین‌های اشغالی را در روز‌های شنبه قطع و تعطیل کرده است و باید گفت که این دولت نامتعارف، اتفاقی بر سر کار نیامده است.

سردار باقری عنوان کرد: ظرف سه ماه گذشته این حجم عملیات شهادت‌طلبانه علیه رژیم صهیونیستی بیانگر استیصال این رژیم در برابر مردم فلسطین اشغالی است. امروز به برکت خون شهید سلیمانی، شعله‌ای در فلسطین ایجاد شده است که دارد صهیونیست‌ها را می‌سوزاند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *