نشست هماهنگی مینی فوتبال محلات برگزار شد

10:10 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۵۸۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی بر برگزاری باشکوه مسابقات مینی فوتبال محلات به عنوان بزرگترین رویداد ورزش همگانی کشور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ‌روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی، مسابقات مینی فوتبال محلات سراسر کشور از بهمن ماه با سیاست گذاری وزارت ورزش و اجرای فدراسیون ورزش های همگانی در ۳۱ استان کشور آغاز و تا مردادماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

به همین خاطر نشست هماهنگی این دوره از مسابقات با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی خلیلی سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی، علیرضا مهدوی سرپرست سازمان توسعه ورزشهای تفریحی و رقابتی فدراسیون، کریم مقدم نائب رئیس فدراسیون آسیایی مینی فوتبال و مدیران کل ورزش و جوانان استانها به صورت مجازی برگزار شد.

سینا کلهر: وزارت ورزش تمام قد حامی استان ها خواهد بود/ از تمام ظرفیت ورزش کشور استفاده خواهیم کرد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی ضمن تقدیر از زحمات تمامی مدیران کل ورزش و جوانان استان در برگزاری جام پرچم اظهار داشت:‌ مسابقات نهایی جام پرچم بزودی برگزار خواهد شد، اما پیش از برگزاری نشست هماهنگی با مدیران کل ورزش و جوانان استان برگزار خواهد شد تا از مجموع نظرات مسئولین ذی ربط این حوزه بهره مند شده باشیم و آن را به کار ببندیم.

سینا کلهر ادامه داد: زمانی که می خواستیم جام پرچم را برگزار کنیم، خیلی از کارشناسان برگزاری این رویداد به صورت سراسری را غیر ممکن می دانستند اما با پیشگاهی چند استان و تلاش و همت سایرین شاهد تحولی در اجرای این طرح بودیم که بیش از ۵ هزار تیم در آن شرکت کردند.

وی با تاکید بر این که برگزاری این رویدادها به اقتصاد ورزش هم کمک خواهد کرد، ادامه داد: برگزاری مسابقات مینی فوتبال محلات هم می تواند به پویایی و نشاط در بین جامعه کمک کند. به همین خاطر تمام استان ها باید همت و توجه ویژه ای به این مسابقات داشته باشند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که «پایش ورزش همگانی» بزرگترین مشکل این حوزه است خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مانایی و ماندگاری ورزش همگانی در کشور را بالا ببریم. برگزاری مسابقات مینی فوتبال می تواند به مرور زمان این اتفاق را برای ورزش ما رقم بزند.

سینا کلهر در واکنش به این انتقاد که برگزاری این مسابقات تداعی کننده ورود به ورزش قهرمانی است گفت: اینطور نیست. ما می خواهیم از ظرفیت های ورزش قهرمانی برای نهادینه کردن ورزش همگانی استفاده کنیم. ما در ورزش همگانی کار قهرمانی نمی کنیم اما تلاش می کنیم از امکانات و ظرفیت های این حوزه به نفع ورزش همگانی بهره ببریم.

کلهر با اشاره به تامین هزینه مسابقات مینی فوتبال محلات کشور گفت: برنامه ریزی ما این است که هزینه این مسابقات را فدراسیون ورزش های همگانی تامین کند اما استان ها هم باید این مسابقات را از خودشان بدانند و طوری عمل کنند که این مسابقات به جامی برای محلات سراسر کشور تبدیل شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با اشاره به رده سنی شرکت کنندگان در رویداد اظهار داشت: این مسابقات برای رده سنی بالای ۱۵ سال در نظر گرفته شده است اما می توان برای رده سنی پایین تر از این هم شرایط را فراهم کرد تا اگر استقبال خوبی صورت گرفت، برگزاری این رده سنی را هم در دستور کار قرار داد.

کلهر تاکید کرد: اگر ما از جام و جایزه و لیگ صحبت می کنیم صرفا به این خاطر است که بتوانیم انگیزه ورزش کردن را در بین مردم بیشتر کنیم. همه هدف ما این است که از ظرفیت کل ورزش کشور برای تامین سلامتی مردم بهره ببریم.

خلیلی: «مینی فوتبال» ظرفیت ورزش محلات کشور را فعال می کند

سرپرست فدراسیون ورزشهای همگانی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش همگانی در محلات یادآور شد: این طرح به منظور فعال سازی ظرفیت محلات در حوزه ورزش همگانی تدوین و پس از بررسی های صورت گرفته به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی تاکید کرد: این مسابقات به صورت رایگان برای علاقمندان برگزار خواهد شد و تلاش شده دغدغه آنها برای بیمه ورزشی هم حل شود و در تعامل با فدراسیون پزشکی و ورزشی قرار شد ۵۰ درصد هزینه ها برعهده این فدراسیون باشد.

علی خلیلی مشارکت محلات در توسعه ورزش همگانی را یکی از پیش نیازهای اصلی رفع کم تحرکی دانست و یادآور شد:‌ جام مینی فوتبال محلات می تواند ظرفیت‌های ناشناخته محلات را در بعد ورزش همگانی و قهرمانی به جامعه ورزشی کشور معرفی کند.

وی با بیان این که باید ظرفیت محلات را برای رقابت سالم فعال کنیم خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم با فعال کردن ظرفیت ورزش در محلات سراسر کشور، به رشد و توسعه ورزش همگانی و نشاط عمومی جامعه کمک کنیم.

سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به هزینه های برگزاری این رویداد بزرگ گفت: در کنار استان های سراسر کشور خواهیم بود تا بتوانیم این مسابقات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. هزینه های اجرایی بخشی از مسابقات مانند جوایز از طریق فدراسیون ورزشهای همگانی در اختیار هیات های استانی قرار خواهد گرفت، هزینه داوران نیز از طریق انجمن پرداخت خواهد شد و دیگر هزینه ها از طریق ادارات کل پرداخت خواهد شد.

مهدوی: همگرایی هیات ها و ادارات کل شرط موفقیت رویداد است

علیرضا مهدوی سرپرست سازمان توسعه ورزشهای تفریحی و رقابتی فدراسیون فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این جلسه به تشریح شرایط برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: هم گرایی بین هیات ورزشهای همگانی استان ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان پیش شرط اجرای موفق مسابقات مینی فوتبال محلات است.

مهدوی ادامه داد: برگزاری مسابقات مینی فوتبال محلات زمینه ساز برگزاری لیگ خواهد شد و امیدواریم این رویداد بتواند نقش کلیدی در ایجاد نشاط و شادی در محلات سراسر کشور داشته باشد.

مقدم: بهترین ها به تیم ملی مینی فوتبال ایران دعوت می شوند

رئیس انجمن مینی فوتبال فدراسیون ورزشهای همگانی و نائب رئیس فدراسیون آسیایی مینی فوتبال گفت: این رشته در جهان جایگاه ویژه ای دارد و بسیاری از فوتبالیست های نامدار دنیا در مینی فوتبال فعالیت داشته اند.

وی ادامه داد: ویژگی این مسابقات این است که در دو رده بانوان و آقایان برگزار خواهد شد و با برگزاری مطلوب این مسابقات، تلاش می کنیم برای رده سنی زیر ۱۵ سال هم مسابقات دیگری را در نظر بگیریم. مقدم تاکید کرد: قطعا با رسیدن تیم ها به مراحل پایانی بازیکنان بااستعداد و مطرحی هم کشف خواهند شد که بهترین های آنها را به تیم ملی دعوت می کنیم. این مسابقات محلی برای شناسایی استعدادهای مینی فوتبال در کشور خواهد بود. در این نشست دکتر آذین ساکی کارشناس دفتر توسعه ورزش همگانی، ایمان متقیان نژاد سرپرست دبیری فدراسیون ورزشهای همگانی، محمود رضا قاسمی سرپرست کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی، نیما حسن زاده سرپرست سازمان توسعه فعالیت بدنی نیز حضور داشتند.

در این نشست دکتر آذین ساکی کارشناس دفتر توسعه ورزش همگانی، ایمان متقیان نژاد سرپرست دبیری فدراسیون ورزشهای همگانی، محمود رضا قاسمی سرپرست کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی، نیما حسن زاده سرپرست سازمان توسعه فعالیت بدنی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *