فتوحی: اختلاف بین سرمربی و فدراسیون؟ این موارد به ورزشکار مربوط نیست/ رقابت در بخش انفرادی سابر سخت‌تر از تیمی است

7:45 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۱۸۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سابریست تیم ملی شمشیربازی گفت: مشکل حل شده و مسئولان فدراسیون با مربی تیم ملی تعامل خوبی دارند.

محمد فتوحی در گفت‌وگو با میزان، درباره آغاز دور جدید اردوهای تیم ملی سابر، اظهار داشت: از امروز(دوشنبه) اردوها شروع و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد. شرایط بد نیست و تمرینات در این مدت خوب بوده است، اما باید بهتر از این هم شود. در طول سال مسابقات شمشیربازی زیاد است و ما باید تقریبا هر ماه به یکی از رقابت‌ها برویم تا در جایگاه خودمان در رنکینگ را ارتقا یا حداقل حفظ کنیم.

وی درمورد مسابقات پیش‌رو، افزود: مسابقات تونس در بخش انفرادی است و از امتیاز زیادی برخوردار است. هدف‌مان نمایش قابل قبول برای کسب امتیاز است تا در رنکینگ بالا بیاییم تا با شروع مسابقات گزینشی المپیک شرایط بهتری داشته باشیم.

سابریست تیم ملی شمشیربازی در واکنش به انتقادات در مورد عملکرد در بخش انفرادی در مسابقات اخیر، خاطرنشان کرد: در بخش تیمی در چند مسابقه اخیر خوب نتیجه گرفتیم و جای هیچ انتقادی نیست، اما در بخش انفرادی شرایط متفاوت است. در بخش انفرادی واقعا رقابت نزدیک و سخت است و در هر تورنمنت حدود ۲۵۰ سابریست رقابت می‌کنند. چون تعداد نفرات زیاد است کار سخت است؛ البته این توجیه مناسبی نیست، اما باید تناسب رقابت در بخش تیمی با انفرادی را در نظر گرفت. این انتقادات را می‌پذیریم و در تلاشیم تا توقعات را برآورده کنیم و نتایج درخور شأن ایران بگیریم. قطعاً اتفاقات خوبی در تونس رقم خواهد خورد.

فتوحی درباره اختلاف بین سرمربی تیم ملی و سرپرست فدراسیون، گفت: من هم از طریق اصحاب رسانه متوجه شدم و بالاخره طبیعی است. مربی همیشه دنبال ایجاد بهترین شرایط برای تیم تحت هدایتش است و از آن طرف هم فدراسیون باوجود معذوریت‌هایی که از نظر مالی دارد دنبال بهترین اتفاقات است. خوشبختانه مشکل حل شده و مسئولان فدراسیون با مربی تیم ملی تعامل خوبی دارند؛ البته این موارد به ورزشکار مربوط نیست و باید هر زمان که کادرفنی و فدراسیون برای شرکت در یک مسابقه انتخاب‌مان کردند با تمام قدرت برویم و بهترین نتیجه را بگیرم.

وی درخصوص پاداش مسابقات الجزایر، اظهار کرد: سرپرست فدراسیون قول داده به زودی این پاداش‌ها را بدهد.

فتوحی در پایان درباره لیگ شمشیربازی گفت: در لیگ برای شهر خودم و تیگ چادرملو اردکان مسابقه خواهم داد و خوشحالم که لیگ تا یک ماه دیگر شروع می‌شود. مسئولان فدراسیون تلاش زیادی کرده‌اند تا لیگ در بهترین شرایط برگزار شود. در این چند ماهی که از سرپرستی پورسلمان می‌گذرد نشانه‌های خوبی دیده‌ایم و می‌توان با ادامه این روند روزهای بهتری برای شمشیربازی متصور بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *