رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت شبکه‎های اجتماعی در فلسطین اشغالی؛ دستگاه‎های امنیتی اسرائیل چگونه از کاربران جاسوسی می‎کنند؟

21:40 - 14 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۶۸۶
میدل ایست آی با اشاره به این که رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک درخصوص نحوه اداره سایت‌های خود تحت فشار قرار گرفته‎اند، نوشت مهم‌ترین پیامد این امر نامطلوب در عرصه سیاسی و اظهارنظر‌ها در این باره خود را نشان داده است.
به گزارش گروه بین الملل ؛ پایگاه میدل ایست آی نوشته است که اسرائیل تاکنون علیه چندین پست ضد صهیونیستی در رسانه‌های اجتماعی شکایت خود را مطرح کرده که اغلب آن‌ها با موفقیت این رژیم همراه شدند.

میدل ایست آی با اشاره به این که رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک درخصوص نحوه اداره سایت‌های خود تحت فشار قرار گرفته‎اند، نوشت مهم‌ترین پیامد این امر نامطلوب در عرصه سیاسی و اظهارنظر‌ها در این باره خود را نشان داده است.
 
رژیم صهیونیستی منتقدانش در رسانه‌های اجتماعی را خفه می‌کند

در این گزارش آمده است: این فشار‌ها پس از ادعای آمریکا درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور از طریق حساب‌های کاربری جعلی در فیسبوک و اینستاگرام تشدید شد. آمریکایی‌ها پس از آن فیسبوک را متهم به همکاری با روسیه کردند. در واکنش به این ادعا‌ها فیسبوک نیز محدودیت‌هایی را در دسترسی طرف سوم به داده‌های شخصی کاربران خود اعمال و صد‌ها صفحه منتشر کننده اخبار جعلی را حذف کرد. در حالی که بسیاری از این تغییرات امنیت سایت و کاربران آن را تقویت می‌کرد، اقدامات امنیتی به حوزه‌های دیگر مانند اظهارنظر‌های سیاسی نیز کشیده شد.

فیس بوک و دیگر رسانه‌های اجتماعی با فشار شدیدی از سوی آمریکا که سعی در اعمال نفوذ بر سیلیکون ولی دارد، مواجه هستند. در حقیقت ایدئولوژی حاکم بر این شرکت‌ها همان ایدئولوژی سرمایه داری است: پول سازی. روسای این شرکت‌ها که از مداخله دولت در بازار خود به شدت وحشت دارند، در واشنگتن تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا قانونگذاران آمریکایی را متقاعد کنند که این شرکت‌ها کارگزارانی صادق هستند که با جدیت ماموریت خود را برای ایجاد فضای باز برای همه آمریکایی به رسمیت می‌شناسند.

به باور نویسنده، یکی دیگر از نیرو‌های سیاسی فشار وارد کننده بر رسانه‌های اجتماعی، اسرائیل و لابی آن در آمریکاست. این رژیم از توانایی گسترده رسانه‌های اجتماعی برای شکل دادن به افکار و تاثیرگذاری آن‌ها در عرصه عمومی آگاه شده و اساسا کابینه راست افراطی، وزارت امور استراتژیک را در سال ۲۰۰۶ برای آویگدور لیبرمن ایجاد کرد تا به مبارزه با افکار عمومی مخالف با این رژیم در عرصه بین المللی بپردازد. این وزارت فرصت مناسبی برای مبارزه با منتقدین رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. دشمن عمومی شماره یک این کمپین رهبران و حامیان بایکوت، نفی و تحریم رژیم صهیونیستی در سراسر جهان هستند.

مقامات صهیونیستی رسانه‌های اجتماعی را چارچوبی پیچیده در ارتباطات جهانی در نظر می‌گیرند که درصدد نابودی شهرت و اعتبار جهانی آن‎هاست. به همین دلیل لابی‌های گسترده برای هدف قرار دادن سایت‌های بزرگ و روسای این شرکت‌ها در راس برنامه‌های خود قرار داده‎اند.

وزرای صهیونیستی در ملاقات با مدیران گوگل و فیسبوک به آن‌ها هشدار دادند که اگر در سایت‌های خود مراقب گفتگو‌های ضد صهیونیستی نباشند، این رژیم خود راسا اقدام خواهد کرد. فیسبوک و سایت‌های بسیار دیگری در پاسخ به این مطالبات سانسور‌ها را افزایش دادند.
 
رژیم صهیونیستی منتقدانش در رسانه‌های اجتماعی را خفه می‌کند

از زمان آغاز کمپین فوق، رژیم صهیونیستی چندین شکایت از اظهارنظر‌های ضد صهیونیستی را پیگیری کرده و در اکثر قریب به اتفاق موارد موفق به حذف محتوای مورد نظر شده است. وزرای صهیونیستی از تاثیر گذاری خود برای حذف اظهارنظر‌های مخالف با افتخار سخن می‌گویند.

اقدامات لابی صهیونیستی با شرمساری بسیاری برای آن‌ها همراه بوده است. شمار زیادی از صفحات فیسبوک متعلق به رسانه‌های خبری فلسطینی را بستند و برخی دیگر به حالت تعلیق درآمدند. اما فیسبوک در واکنش به اعتراضات بسیار زیاد در این مورد، بیانیه‌ای برای توضیح و ارائه دلیل منطقی درباره حذف این صفحات صادر نکرد.

نویسنده در ادامه با اشاره به این که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی حتی سخنان انتقادی علیه صهیونیست‌ها توسط کاربران آمریکایی را نیز هدف قرار می‌دهند، اظهار داشت حساب کاربری وی در توئیتر به تازگی به دلیل گمراه کننده خواندن اظهارات رسانه‌های خارجی و نیز صهیونیستی در مورد کشته شدن یک شهرک نشین آمریکایی- صهیونیست توسط مهاجم فلسطینی، به حالت تعلیق درآمد.
 
رژیم صهیونیستی منتقدانش در رسانه‌های اجتماعی را خفه می‌کند

به زعم نویسنده، رسانه‌های متعددی از وی با نام "فعال" طرفدار رژیم صهیونیستی که اصطلاحی معمول برای فعالان و مدافعان حقوق بشر است، یاد کردند؛ در حالی که او در واقع یک نظامی شهرک نشین تا بن دندان مسلح بود که اعتقاد داشت کشور فلسطین هرگز وجود نداشته است. به همین دلیل دو ترول رسانه‌های اجتماعی طرفدار رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای را علیه حساب کاربری من انجام دادند و شماری از کاربران حامی رژیم صهیونیستی آن را تشویق نفرت و خشونت اعلام کردند. آن‌ها من را به مرگ تهدید کرده وحتی پیشنهاد دادند خودکشی کنم. برخی آرزو کردند تروریست‌های داعش سرم را با چاقو ببرند. این در حالی است که هیچ یک از این پیام‌ها حذف یا سانسور نشدند.

این گزارش می‌گوید، رژیم صهیونیستی در عرصه داخلی از شین بت برای بررسی محتوای منتشر شده توسط فلسطینیان در رسانه‌های اجتماعی استفاده و کلمات و عباراتی را که احتمال آسیب رساندن به رژیم صهیونیستی در آن ممکن باشد، اسکن می‌کند. چگونگی تعریف تهدید توسط یک آژانس جاسوسی فرآیند مهمی است که در مورد صهیونیست‌ها حکایت از آستانه تحمل به طرز شگفت انگیز پایینی دارد.

در یک مورد، یک کارگر روزمزد فلسطینی با انتشار عکسی از خود در کنار بولدزرش به عربی نوشته است: "صبح بخیر". پلیس این فرد را بر مبنای ترجمه اشتباه فیسبوک به صورت "آن‌ها را بکشید"، دستگیر کرد. او بعد از مشخص شدن این اشتباه آزاد شد.

در مورد دیگری، دارین تاتور، شاعر برجسته فلسطینی شعری درباره مقاومت فلسطینیان در مقابل اشغال‎گری رژیم صهیونیستی منتشر کرد. اگرچه در شعر وی اشاره‌ای به تهدید و خشونت وجود نداشت، اما وی دستگیر و زندانی شد. در نهایت ماه گذشته پس از تحمل سه سال زندان و حبس خانگی آزاد شد.
 
رژیم صهیونیستی منتقدانش در رسانه‌های اجتماعی را خفه می‌کند

نویسنده معتقد است، به رغم فقدان استاندارد‌های قانونی برای تشخیص تهدید‌های واقعی از اظهارنظر‌های سیاسی، صد‌ها فلسطینی دستگیر شده‎اند. قضات صهیونیستی به شکلی یکسان به شواهد ارائه شده از سوی نیرو‌های امنیتی و دادستان‌های ایالتی تاکید و اتکا می‌کنند.

در واقع آژانس جاسوسی رژیم صهیونیستی به طور کلی می‌داند که چه تعداد عملیات تروریستی رخ داده است؛ امری که اطلاع از آن برای عموم صهیونیست‌ها ممکن نیست و راهی برای قضاوت درستی یا نادرستی این ادعا‌ها ندارند. پس آن‌ها با اعتماد به شین بت فکر می‌کنند که این ادعا‌ها درست است.

چگونه می‌توان با یک الگوریتم، رفتار آینده فرد را بر اساس کلمات منتشر شده در یک حساب رسانه‌ای اجتماعی پیش بینی کرد؟ چه راهی بهتر از این ابهام برای توجیه افزایش عظیم بودجه سال آینده؟

نویسنده در پایان می‎گوید که تشکیلات خودگران به خوبی از این رژیم درس گرفته است. با کمک قانون جرایم سایبری محمود عباس، سرویس‌های امنیتی او مانند همتایان صهیونیست خود آستانه تحمل پایینی را در پیش گرفته‎اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *