حاجتمند: نامگذاری مجموعه مستند «بچه زرنگ» براساس صحبت‌های حاج قاسم بود/ مستندی از زندگی هشت مدافع حرم

8:20 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۸۴۸
ابوالفضل حاجتمند تهیه‌کننده سریال مستند داستانی «بچه زرنگ» درباره محتوای این مجموعه تلویزیونی و دلیل نام‌گذاری آن توضیح داد.

ابوالفضل حاجتمند تهیه‌کننده سریال مستند داستانی «بچه زرنگ» در گفت‌وگو با میزان در مورد مضمون این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: تمام تلاشم در مجموعه «بچه زرنگ» به نمایش کشیدن فعالیت‌ها، ایثار مدافعان حرم و شهدایی بوده است که در این سال‌ها کیلومترها دورتر از وطن با دشمنی همچون داعش مبارزه کرده‌اند و گمنام مانده‌اند.

وی با اشاره به داستان این مجموعه مستند ادامه داد: داستان‌های این مجموعه مستند درباره چگونگی اعزام هشت تن از مدافعان حرم اهل مشهد است که با وجود موانع مختلف و تلاش فراوان خود را به سوریه و مناطق جنگی این کشور می‌رسانند تا در کنار سایر مدافعان حرم به دفاع از حرم «آل‌الله» بپردازند.

بچه زرنگ

حاجتمند افزود: مجموعه مستند تلویزیونی «بچه زرنگ» به کارگردانی چهار تن از فعالان عرصه هنر، محمدمهدی خالقی، حسین امانی، جواد علیزاده، داود مرادیان و همچنین فیلمبرداری ابراهیم رجبیان و علی محمد خانکی تهیه شده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مدیترانه» در ادامه ضمن اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم خصوصا گردان فاطمیون اظهار کرد: مجموعه مستند «بچه زرنگ» قصد دارد در هشت قسمت تلاش‌ها و رشادت‌های مدافعان حرم را به تصویر بکشد، کسانی که به رغم مناسب نبودن شرایط برای اعزام به سوریه می‌روند و برای دفاع از حرم اهل بیت از جان خود می‌گذرند. این هشت شهید والامقام با حضور در گردان فاطمیون به عنوان مدافع حرم از افغانستان وارد سوریه می شوند و در نهایت در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

بچه زرنگ ها

وی با اشاره به صحبت‌های سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در این مجموعه مستند و درباره مدافعان حرم گفته‌اند، اظهار کرد: حاج قاسم در صحبت‌هایی با اشاره به تلاش برخی از مدافعان حرم به منظور اعزام به سوریه و مقابله با داعش گفته بودند «بچه زرنگ کسانی نیستند که مال دنیا را جمع می‌کنند، بلکه کسانی هستند که علیرغم وجود موانع مختلف تلاش می‌کنند تا در مسیر شهادت قدم بردارند.»

بی‌ریا و جان بخش

حاجتمند با اشاره به علت ساخت این مجموعه هشت قسمتی افزود: هدف مطرح کردن ایثار و از خودگذشتگی مدافعان حرم و بیان نگاه و تفکر این شهدای مظلوم در مقابله با داعش و دفاع از اسلام است. در این مجموعه مستند به احساس سپهبد شهید قاسم سلیمانی هنگامی که در جمع مدافعان حرم ایرانی و افغانستانی حضور داشته‌اند نیز اشاره شده است.

بچه زرنگ

وی در پایان و درباره ادامه ساخت این مجموعه مستند تلویزیونی خاطرنشان کرد: چنانچه سریال «بچه زرنگ» با استقبال مخاطبان همراه شود، قسمت‌های بعدی آن نیز ساخته خواهد شد.

سریال «بچه زرنگ» هر شب ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه از شبکه دو تلویزیون و تکرار آن نیز ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

خبرنگار: انسیه بغدادی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *