خاکبان: برای حضور در لیگ جهانی واترپلو به حمایت مالی نیازمندیم/ چیریچ نباشد با مربی ایرانی ادامه می‌دهیم

9:10 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۴۸۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس کمیته فنی واترپلو گفت: اگر قرار به حضور مربی خارجی باشد با چیریچ تا پایان بازی‌های آسیایی ادامه خواهیم داد.

دانیال خاکبان در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت کادرفنی تیم ملی واترپلو پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: پس از قهرمانی آسیا تاکنون هیچ صحبتی با چیریچ برای ادامه همکاری نداشتیم و اگر هم برنامه‌ای برای تمدید قرارداد باشد قطعاً در سال آینده و پس از پایان کار چیریچ در تیم باشگاهی‌اش، صحبت خواهد شد.

وی درخصوص احتمال حضور در ورلدلیگ (لیگ جهانی) واترپلو، تصریح کرد: همین هفته با رضایی، مربی تیم ملی برای شرکت در ورلدلیگ قزاقستان صحبت کردیم و از او خواستیم تا برنامه‌هایش را بدهد. اگر اشتباه نکنم یک بار هم در سال ۲۰۰۸ در لیگ جهانی حضور داشته‌ایم و از آنجایی که مسابقات مهم انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم خیلی خوب می‌شود که در ورلدلیگ باشیم. باتوجه به اینکه ۳ اعزام برون مرزی در ماه‌های اخیر داشتیم برای شرکت در ورلدلیگ نیاز به حمایت مالی و کمک داریم.

رییس کمیته فنی واترپلو افزود: مهم‌ترین هدف‌مان درخشش در بازی‌های آسیایی هانگژو است و امیدواریم در وهله اول بتوانیم رنگ مدال‌مان نسبت به دوره قبلی را خوشرنگ‌تر کنیم یا حداقل مدال برنز دوره قبلی را تکرار کنیم.

خاکبان در پایان درمورد احتمال سپردن هدایت تیم ملی واترپلو به مربی ایرانی، گفت: چیریچ نسبت به سایر مربیان خارجی و تراز اول جهان چند مزیت دارد؛ اول آنکه با توجه به حضورش از سال ۲۰۱۵ در ایران خیلی خوب بازیکنان را می‌شناسد و اکثر ملی‌پوشان فعلی دست‌پرورده او هستند. در شرایطی که ۸ ماه تا بازی‌های آسیایی مانده هر مربی خارجی هم بیاید باید چند ماه صرف شناخت فضای واترپلو در ایران و بازیکنان کند. اگر قرار به حضور مربی خارجی باشد با چیریچ تا پایان بازی‌های آسیایی ادامه خواهیم داد و در غیر اینصورت از کادرفنی ایرانی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *