رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درخشان: مهار پنالتی گل‌گهر نقطه عطف پیروزی پرسپولیس بود/ تیم ملی نیاز به جوانگرایی دارد

12:34 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۲۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال گفت: بازیکنان پرسپولیس در خط میانی نشان دادند که این تیم می‌تواند به جوانان هم اعتماد کند تا در ادامه مسیر لیگ بیشتر از آنها استفاده کند.

حمید درخشان در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: گل‌گهر یکی از تیم‌های لیگ برتری است که در تعقیب پرسپولیس بود تا به صدر جدول برسد. شاهد دیدار متفاوتی از گل‌گهر و پرسپولیس بودیم که بازی بسته‌ای را به نمایش نگذاشتند. هر دو تیم دنبال پیروزی و کسب 3 امتیاز بودند. سرعت بازی نسبت به بازی‌های قبلی‌شان بیشتر بود و موقعیت‌های زیادی روی دروزاه هر دو تیم خلق شد.

وی افزود: علیرضا بیرانوند با مهار کردن پنالتی بازیکن حریف، روز خوبی داشت و همچنین توانست نقطه عطفی برای شروع مجدد و پیروزی پرسپولیس در ادامه بازی باشد. بازیکنان پرسپولیس در خط میانی نشان دادند که این تیم می‌تواند به جوانان هم اعتماد کند تا در ادامه مسیر لیگ بیشتر از آنها استفاده کند.

*پرسپولیس متکی به بازیکن نیست

کارشناس فوتبال در خصوص جدایی لوکادیا عنوان کرد: یکی از حساس‌ترین و مهمترین نقطه در خطوط یک تیم خط حمله است که با رفتن لوکادیا، تیم فوتبال پرسپولیس دستش در این خط بسته شد. باید به این نکته توجه کنیم که تیم بزرگی همچون پرسپولیس همیشه تغییراتی در گذشته و حتی آینده خواهد داشت و متکی به بازیکن نیست. در سال‌های قبل بازیکنان زیادی مثل مهدی طارمی از پرسپولیس جدا شدند، این در حالی بود که تیم به آنها در لیگ قهرمانان نیاز داشت. پرسپولیس می‌داند که به پشتوانه قوی احتیاج دارد و چه اشکالی دارد که تیم بزرگ بازیکنان خودش را به تیم‌های دیگر بدهد.

درخشان درباره تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال حتماً بررسی‌هایی را برای حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها خواهد داشت. در این دوره از رقابت‌ها دیگر بازی‌های راحتی نداریم. تیم‌های ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و عربستان که در جام جهانی نتایج خوبی گرفتند، مدعی قهرمانی در جام ملت‌ها هستند. امیدوارم برای جام ملت‌ها یک برنامه‌ریزی ایده‌آل داشته باشیم. تیم ملی نیاز به تغییرات و جوانگرایی دارد تا در مسابقات بهترین نتایج را بگیرد.

*باید گزینه استفاده از مربی بومی را کنار بگذاریم

وی در مورد انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: امیدوارم که فدراسیون فوتبال این بار یک انتخاب خوب برای هدایت تیم ملی داشته باشد. مربی که وارد ایران می‌شود باید از فوتبال آسیا شناخت داشته باشد، چون ما پتانسل و بازیکنان خوبی داریم. مربی مانند رنار، سرمربی تیم ملی عربستان که به آنها برای پیشرفت‌شان کمک کرد، می‌تواند به فوتبال ایران هم کمک کند.

درخشان در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم باید گزینه استفاده از مربی بومی را کنار بگذاریم و دنبال مربی خارجی‌ای باشیم که بتواند به فوتبال ما کمک کند. مربیان داخلی هم باید در کنار این مربی خارجی تجربیات بین‌المللی را به دست بیاورند تا در سال‌های بعد بتوانند به تیم ملی کمک کنند. اگر در کنار کی‌روش، در 8 سالی که سرمربی تیم ملی بود، از مربیان ایرانی استفاده می‌شد، در حال حاضر یک گزینه خوب برای سرمربیگری تیم ملی داشتیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *