تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای تملیکی

10:55 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۱۹۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور با اشاره به دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تحول در فعالیت این سازمان، گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای تملیکی در انبارهای کشور تعیین تکلیف شده است.

خبرگزاری میزان _ سعید غلامی‌باغی در حاشیه همایش آموزش تخصصی راهبران سامانه یکپارچه اموال تملیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور، گفت: اکنون این سازمان در مناسب‌ترین زمان، اقدام به تعیین تکلیف اموال تملیکی کرده و فعالیت‌ها ارتقا یافته است.

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور بیان کرد: در زمان حاضر فروش کالاها به روش مزایده‌های الکترونیکی سراسری در بستر سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی دولت و حراج‌های حضوری ماهانه انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: در سال‌های گذشته به واسطه برخی نواقص و کاستی‌ها در بررسی تعیین تکلیف کالاها مشکلاتی وجود داشت که دستور صریح رئیس جمهور موجب رفع بسیاری از مشکلات و دیده شدن نواقص و کاستی‌ها و تعامل بین قوای مختلف از جمله همکاری قوه مجریه و قضاییه برای تشریک مساعی و حل مشکلات شد.

غلامی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد فروش بالای کالاها تملیکی در مزایده‌های سراسری هستیم و حدود ۶۲۰ درصد میزان اعاده کالاهای گمرکی برطرف شده است .

استفاده ازقابلیت‌های درونی سازمان

مرتضی یادگاری، مدیر کل هوشمند‌سازی و امنیت فضای مجازی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و مدیره پروژه سازمانه یکپارچه موسم به سامانه ستاد، نیز گفت: در راه‌اندازی این سامانه سعی کردیم به صورت عمومی از قابلیت‌های درونی سازمان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این سامانه هوشمند موجب شفاف‌سازی کامل وضعیت کالاهای تملیکی شده و سلایق انسانی در آن حذف شده است.

همچنین محمدحسین رشنوادی از کارشناسان فناوری اطلاعات اداره جمع‌آوری فروش اموال تملیکی استان ایلام در این همایش گفت: هوشمندسازی سامانه یکپارچه جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی این امکان را به وجود آورده تا این اموال در سراسر کشور به صورت شفاف معرفی و تعیین تکلیف شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، وی افزود: امروز شاهد تحولات خاصی در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور هستیم که در واقع گذر از روش‌های قدیمی و ورود به شیوه‌های جدید است.

انتای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *