اعلام آمادگی 19 کشور برای حضور در مسابقات بدمینتون جام فجر

10:20 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۱۲۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: مسابقات بین‌المللی جام فجر دارای رنکینگ جهانی است و در سال آینده صاحب رنکینگ المپیک نیز خواهد شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا پوریا ضمن قدردانی از توجه و حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان از مسابقات بین‌المللی جام فجر بدمینتون اظهار داشت: مسابقات انتخابی جام فجر مردان در رده سنی زیر 19 سال در هفته گذشته در تهران برگزار شد و همچنین نفرات انتخابی زیر 19 سال بانوان نیز اعلام شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز مسابقات انتخابی بزرگسالان بانوان در شهرستان محلات و آقایان در کمپ تیم ملی در تهران جهت اعلام نفرات انتخابی برای حضور در جام بین المللی فجر در حال برگزاری است که ترکیب نهایی تیم ملی شامل 24 خانم و 24 آقا است. تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم میزبان خوبی برای این مسابقات باشیم.

پوریا در ادامه با بیان اینکه تیم ملی بدمینتون سال‌ها عنوان‌دار قهرمانی غرب آسیا بوده است، عنوان کرد: امروز ما دارنده عنوان قهرمان آسیا میانه هستیم و بدمینتون‌بازان ایران با این عنوان در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای آسیا که در امارات در حال برگزاری است، حضور دارند و امیدوارم بتوانیم عنوان‌دار آسیا نیز شویم.

رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به اینکه فدراسیون بدمینتون تنها فدراسیونی است که مسابقات جام فجر را همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه برگزار می‌کند تاکید کرد: با توجه به اینکه مسابقات جام فجر دارای رنک جهانی هستند تا زمان برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات جام فجر اردوها بطور مستمر برگزار خواهند شد و این مسابقات در سال آینده دارای رنک المپیک نیز خواهند شد.

پوریا در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای کانادا، هند، مکزیک، پرتقال، مجارستان، ایتالیا، چین، اردن، چین تایپه، بلغارستان، پرو، مالت، مالزی، آمریکا، فیلیپین، ترکیه، نپال، مولداوی و تیم جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در مسابقات بدمینتون جام فجر اعلام آمادگی کرده‌اند و تا سه‌شنبه 13 دیماه دیگر کشورها زمان دارند تا برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کنند.

رئیس فدراسیون بدمینتون با اشاره به در پیش بودن مسابقات آسیایی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های فدراسیون بالابردن سطح آمادگی بازیکنان جهت حضور در مسابقات آسیایی هانگژو و پس از آن مسابقات آسیایی بزرگسالان امارات است. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همچون سابق از فدراسیون ما حمایت کنند و تعداد سهمیه رشته بدمینتون در مسابقات آسیایی به 2 مرد و 2 زن افزایش یابد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بدمینتون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *