رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر امور خارجه: ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه مخالف است

19:44 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۶۹۹
وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای جمهوری آذربایجانی خود بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان – حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه در گفت‎وگوی تلفنی با جیحون بایرامف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، درباره مهمترین موضوعات روابط دوجانبه و منطقه‎ای گفت‎وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‎وگوی تلفنی آغاز سال نوی میلادی را به دولت و ملت آذربایجان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد مناسبات فی‌مابین در سال جدید شاهد توسعه همکاری ها در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی باشد.

امیرعبداللهیان با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‎های ترانزیتی و حمل و نقلی دو کشور اعلام کرد: همکاری‎ها در بخش حمل و نقل و ترانزیت را باید افزایش دهیم و همچنین آماده افزایش مبادلات تجاری دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه در این گفت‎وگوی تلفنی با تاکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با حضور کشورهای خارجی در منطقه، تاکید کرد: با اتخاذ رویکردهای مثبت می توان مشکلات منطقه را توسط کشورهای منطقه به خوبی حل و فصل کرد.

تشکیل کارگروه‎هایی با موضوع فعالیت‎های رسانه‎ای در دوطرف و بررسی کم آبی و آلودگی رود ارس میان دو کشور، از دیگر موضوعات مطرح و پیشنهاد شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی بود.

وزیرامورخارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‎وگوی تلفنی بر اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید و علاقمندی دولت خود را برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل سال جدید میلادی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور اعلام کرد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *