مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران؛ از غیر حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها تا اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها

15:40 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۴۴۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
با توجه به پایداری و سکون نسبی جو و کاهش کیفیت هوا، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، برای اتخاذ تصمیمات لازم بعد از ظهر امروز در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا گفت: براساس تصمیم کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، با توجه به پایداری و سکون جوی و افزایش آلودگی هوا، کلیه کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی روز یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 دی ماه تعطیل و فعالیت آموزشی کلیه مقاطع تحصیلی و دانشگاه ها در تهران و شهرستانهای استان به غیر از فیروزکوه و دماوند غیر حضوری بوده و بصورت مجازی برگزار می شود.

وی در تشریح دیگر مصوبات کارگروه افزود: توقف فعالیت کارخانه های شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگیری از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و نیز جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور در روز یکشنبه و دوشنبه از مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران است.

مزینانی همچنین با اشاره به توقف فروش و صدور طرح ترافیک روزانه خودروها از سوی شهرداری تهران، اظهار داشت: طرح تردد زوج و فرد خودروها از درب منازل برای 11 و 12 دی ماه در تهران اجرایی می شود.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار هوا تصریح کرد: مصوبات پیشین این کارگروه همچون جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها و جلوگیری از فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا توسط شهرداری ها، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و جانمایی پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نیز برای روز های یکشنبه و دوشنبه همچنان به قوت خود باقی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین بر استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی آحاد مردم و به ویژه گروه های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، شاغلان پلیس راهور و شهرداری ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، تاکید کرد.

مزینانی در ادامه از شهروندان خواست تا از ترددهای غیر ضرور و فعالیت های ورزشی و مستمر در محیط های باز پرهیز کنند.


این گزارش همچنین می افزاید مصوبات این کارگروه برای کلیه شهرستان های استان به غیر از فیروزکوه و دماوند لازم الاجرا است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *