معاون اول قوه قضاییه: خبرگزاری میزان در برابر جعلیات و اخبار کذب رسانه‌های معاند، فعال عمل کرده است/ لزوم تبیین صحیح دستاوردهای قوه قضاییه در حوزه ماموریت‌های محوله

16:30 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۴۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اول قوه قضاییه گفت: مرکز رسانه قوه قضاییه و خبرگزاری میزان علی‌رغم تمام محدودیت‌ها توانسته‌اند با انتشار به موقع اخبار و تبیین پرونده‌های قضایی، در برابر اخبار دروغی که رسانه‌های بیگانه تولید می‎کنند، پویا و فعالانه عمل کنند.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق بیان کرد: مرکز رسانه قوه قضاییه و خبرگزاری میزان علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که دارند، توانسته‌اند با انتشار به موقع اخبار و تبیین پرونده‌های قضایی، در برابر اخبار دروغی که رسانه‌های بیگانه تولید می‎کنند، پویا و فعالانه عمل کنند.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی، گفت: رهبر معظم انقلاب برای انعکاس رویدادها و خبر در فضای مجازی توسط رسانه‎‌ها، سه شرط را معین کردند: عقلانیت، عاطفه و اخلاق.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه رسانه قوه قضاییه این سه شرط را دارا است، تصریح کرد: اخبار قضایی به صورت عقلانی و با رعایت اخلاق از سوی مرکز رسانه منتشر و خبرگزاری میزان می‌شود.

وی افزود: به زعم بنده امروز یکی از موضوعات مهمی که کشور با آن مواجه است، بحث فضای مجازی بوده باید این این فضا به صورت صحیح و به درستی مدیریت شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق اظهار کرد: باید انتظارات مردم از فضای مجازی و در زمانی که از این بستر استفاده می‌کنند، به صورت مطلوب برآورده شود.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: نسخه‌های داخلی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید کیفیت و کارایی بسیار بالایی داشته باشند، تا بتوان به مردم توصیه کرده از آن‌ها استفاده کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در حاشیه بازدید از خبرگزاری میزان با اشاره به پیگیری ویژه مسئله حقوق بشر از سوی خبرگزاری قوه قضاییه گفت: لازم است که علاوه بر معرفی نقض حقوق بشر در کشورهای غربی مدعی، معرفی و ارائه اقدامات حقوق بشری مورد اهتمام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار بگیرد؛ زیرا بسیاری از دستاوردها و اقدامات حقوق بشری کشورمان و قوه قضاییه برای بسیاری ناشناخته مانده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به تجربه خود در نشست‌های بین المللی اظهار کرد: در نشست‌های بین‌المللی وقتی در رابطه با اقدامات مختلف کشورمان حوزه قضایی و حقوق بشر توضیحاتی ارائه می‌شود، بسیاری از کشورها از این اقدامات در ایران، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد علی‌رغم تلاش‎های انجام شده، نتوانسته‌ایم آنگونه که باید دستاوردها و اقدامات خوبی که در کشور در زمینه های مورد اشاره صورت گرفته را تبیین کنیم.

بیشتربخوانید

بازدید معاون اول قوه قضاییه از خبرگزاری میزان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *