جمعیت کیفری زندان انزلی به کمترین میزان در ۳۰ سال اخیر رسید

15:30 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۴۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای اولویت‌های ده گانه سازمان زندان‌های کشور پس از ۳۰ سال پایین ترین نرخ آمار زندانیان در زندان‌های استان گیلان در زندان انزلی رقم خورد.

خبرگزاری میزان - محمدی اصل بیان کرد: برای نخستین بار در راستای اولویت‌های ده گانه سازمان زندان‌های کشور پس از ۳۰ سال پایین ترین نرخ آمار زندانیان زندان‌های استان گیلان در زندان انزلی رقم خورد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زندان آموزشگاه نیکی‌ها شود، گفت: در زندان‌ها با عنایت به تغییر و تحولات بنیادین در حوزه زندانبانی و اصلاح و تربیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام توانمان را در اقدامات پیشگیرانه و توجه به مولفه‌هایی چون، رعایت حقوق شهروندی، تامین نیازهای اساسی و رفاهی زندان‌ها، ایجاد شرایط متناسب با محکومیت‌ها در حوزه عفو و ارفاقات قانونی، اشتغال و حرفه آموزی، سرکشی و حمایت‌های معیشتی از خانواده‌های آسیب پذیر مددجویان، اعطای وام با هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد از اولویت‌های اصلی سازمان زندان‌ها بوده است.

مدیرکل زندان‌های گیلان ادامه داد: با توجه به اعمال مجرمانه و تهدیدات اجتماعی افراد خاطی، وجود زندان‌ها امری اجتناب ناپذیر است اما می‌‎توان با اقدامات پیشگیرانه، توجه به مشکلات و نیازمندی‌های مددجویان، بهره گیری از الگوهای موفق و فایده مند، بومی سازی روش‌های نوین اصلاحی، ارتقاء سطح آگاهی و بینش اجتماعی مددجویان و برنامه ریزی و اقدامات بعد از خروج نقش بسزایی در کاهش جمعیت کیفری را بهمراه خواهد داشت.

بیشتربخوانید

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از زندان تبریز/ مشکلات ۴۰ مددجو مورد بررسی قرار گرفت

وی با بیان اینکه گام‌های موثر و مثبتی در حوزه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی انجام پذیرفته است و باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم گفت: ضمن تقدیر و تشکر از رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌های کشور، تلاش‌های بی وقفه مقامات قضایی استان و دستیابی به این مهم در سایه همکاری و تعامل قضات شریف است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *