رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری مازندران: جامعه بسیج حقوقدانان با اخلاق وحق‌گرا باشد

14:22 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۲۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان مازندران براهمیت نقش جامعه حقوقدانان در دفاع از نظام ومردم تاکید کرد وگفت: همه ما بعنوان قاضی،کارمند اداری، وکیل،کارشناس حقوقی و ضابط در احقاق حق مردم و جامعه نقش داریم و باید صفات اخلاقی حسنه از جمله خدامحوری؛ آخرت گرایی، ولایتمداری و اخلاق گرایی رادرخود تقویت کنیم.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری درکارگاه توانمند سازی حقوق یاران انقلابی استان مازندران اظهار کرد: مردم با بصیرت ایران در موقعیت های مختلف، با حضور و حمایت خود، نقشه های شوم دشمن را نقش برآب کردند و ما قدردان همه مردم انقلابی ایران هستیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران براهمیت نقش جامعه حقوقدانان در دفاع از نظام و مردم تاکید کرد و گفت: همه ما به عنوان قاضی،کارمند اداری، وکیل، کارشناس حقوقی و ضابط در احقاق حق مردم و جامعه نقش داریم و باید صفات اخلاقی حسنه از جمله خدامحوری؛ آخرت گرایی، ولایتمداری و اخلاق گرایی را در خود تقویت کنیم.

وی افزود: خداوند متعال، نعمت های بیشماری به ما عطا کرده که یکی از مهم ترین این نعمت ها ،نعمت برقراری نظام و حکومت اسلامی در ایران است این نظام،نعمت مهم و بزرگی است چون زمینه اجرا و برقراری اوامر خداوند و اجتناب از نواهی را فراهم کرده است.مسلما مشکلات وموانع بسیاری وجود دارد اما باید قدردان وشگرگزار این نعمت باشیم و در زمان فتنه ها و مشکلات با اقدام،موضع گیری مناسب یا گاهی سکوت به موقع، قدرشناسی وحمایت خود را نشان دهیم .

رئیس کل دادگستری مازندران، خداشناسی و خدامحوری را از مهم ترین ویژگی ها برشمرد واظهار کرد: همه ما همواره باید خدا را در امور خود مد نظر داشته باشیم خوف ازخدا و دوری ازهوای نفس موجب خلوص درکارها وخدمت صادقانه و متعهدانه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه جامعه حقوقی بر مدار ایمان و عمل صالح است که می تواند مدافع حقوق مردم باشد، تصریح کرد: جامعه بسیج حقوقدانان باید اخلاق محوری ، آراستگی به اخلاق اسلامی دوری از بدگویی،شایعه سازی و شایعه پراکنی را مد نظر قرار دهد.

وی افزود: مسئولیت پذیر باشیم، در رسیدگی به امور مردم متعهدانه و مسئولانه عمل کنیم به صورتی که اگر مورد سوال قرار گرفتیم پاسخی قاطع،محکم و قانع کننده داشته باشیم و بترسیم از روزی که نتوانیم برای عملکرد خود پاسخی درست وقانع کننده داشته باشیم .

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر ولایتمداری وعملکرد جهادی تصریح کرد: خدمت در سایه ولایت را افتخاری بدانیم وفارغ از ساعت اداری وجهادی درخدمت مردم باشیم،حق را بگوییم حتی اگر به ضرر ما باشد و در استیفای حق و حقوق مردم،جامعه ونظام اسلامی، متعهدانه عمل کنیم.

برگزاری جلسه نقد وتحلیل رای با محوریت قتل در دادگستری مازندران

یازدهمین جلسه نقد و تحلیل رای به همت معاونت منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری استان مازندران در سالن جلسات دادگستری استان برگزارشد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی در این خصوص گفت: جلسات نقد رای حسب تاکید رئیس کل دادگستری استان و در راستای توسعه روش های گفتمان سازی در سند تحول قضایی، با حضور حداکثری ظرفیت های موجود به صورت منظم و ماهانه در سطح استان برگزار می شود.

سید ناصر احمدی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات نقد رای، بازخورد و تاثیرات بسیار خوبی در سطح استان داشته است، از حضور و مشارکت حضار محترم در این جلسات تشکر و قدردانی کرد و از پیاده سازی و کتابت محتوای جلسات نقد رای به صورت کامل، جامع و دقیق توسط واحد پژوهش این معاونت جهت استفاده جامعه حقوقی خبرداد.

یازدهمین جلسه نقد و تحلیل رای با محوریت "قصاص" براساس رای صادره از سوی مهدی بی نیاز رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان جویبار در محل سالن جلسات دادگستری استان مازندران با حضور گسترده قضات محاکم بدوی، تجدیدنظر و کیفری یک استان، اساتید دانشگاه و نخبگان حقوقی، وکلا و مدیرکل پزشکی قانونی استان دکترعباسی برگزار شد.

امروز



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *