رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ابتلا به کرونا در برخی از کشورهای جهان/ شیوع زیرسویه‌های جدید امیکرون

12:30 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۰۱۸
نظارت بر سویه‌های جدید ویروس کرونا بخش مهمی از تلاش‌های کاهش کووید-19 در سال جدید میلادی خواهد بود.

خبرگزاری میزان - با ورود جهان به سال جدید میلادی، بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی و بیماری‌های عفونی پیش‌بینی می‌کنند که نظارت بر سویه‌های جدید ویروس کرونا بخش مهمی از تلاش‌های کاهش کووید-19 خواهد بود و برخی توجه خود را به افزایش موارد ابتلا در کشورهای مختلف معطوف کرده‌اند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، «اندرو پکوز»، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی «جانز هاپکینز» گفت: زیرسویه‌های فرعی سویه «امیکرون» همچنان در سراسر جهان در گردش است و ما شاهد هستیم که این سویه همان کاری را انجام می‌دهد که ویروس‌ها انجام می دهند؛ یعنی جهش‌هایی را انجام می‌دهد که به آن کمک می‌کند تا کمی از ایمنی ناشی از عفونت یا واکسیناسیون قبلی فرار کند.

او گفت: ما در مدتی طولانی شاهد هیچ جهش بزرگی از نظر تکامل امیکرون نبودیم. اما وضعیت در حال رسیدن به آن مرحله است که ما باید به نظارت خود ادامه دهیم.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در این کشور، زیرسویه‌های Omicron XBB.1.5، BQ.1.1، BQ.1، BA.5 و XBB باعث ثبت ابتلاهای جدید شده‌اند.

علاوه بر افزایش موارد ابتلا در آمریکا، ژاپن هم وضعیت مشابهی دارد.

این کشور در طول شبانه روز گذشته بیش از 148 هزار مورد جدید ابتلا را شناسایی کرده است.

در پی افزایش شدید تعداد موارد ابتلا به کرونا در چین، فرانسه و انگلیس هم به اسپانیا و ایتالیا در زمینه اعمال محدودیت‌های کرونایی برای مسافران ورودی از چین ملحق شده‌اند.

بر این اساس، مسافران از مبدا چین که خواهان ورود به این چهار کشور باشند باید جواب منفی آزمایش کووید-19 خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرونا امیکرون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *