رئیس کل دادگستری زنجان: ملت ایران در سایه ولایت فقیه هرگز تسلیم فشارها و توطئه­‌ها نمی‌شوند

13:31 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۴۹۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: 9دی سبب شد فتنه گران و فریب خوردگان و حامیان باطل آنان در سراسر جهان بدانند که ملت ایران با الگو گرفتن از حماسه­ جاوید کربلای حسینی و حرکت در مسیر نورانی راه امام خمینی(ره) و در سایه سار بزرگترین هدیه اسلام یعنی ولایت مطلقه فقیه هرگز تسلیم فشارها و توطئه­ ها و فتنه­ ها نخواهند شد و با بصیرت و اراده پولادین متکی بر ایمان، با دل و جان از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت خواهند کرد.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در پیامی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن حماسه بزرگ نهم دیماه و پاسداشت یاد و نام شهدای بصیرت، این روز را نمایش فریاد دین خواهی، عدالت خواهی، عزت خواهی، بصیرت خواهی، هوشمندی ملت ایران وروز میثاق امت با ولایت دانست.

وی اظهار کرد: نهم دی سبب شد فتنه گران و فریب خوردگان و حامیان باطل آنان در سراسر جهان بدانند که ملت ایران با الگو گرفتن از حماسه­ جاوید کربلای حسینی و حرکت در مسیر نورانی راه امام خمینی(ره) و در سایه سار بزرگترین هدیه اسلام یعنی ولایت مطلقه فقیه هرگز تسلیم فشارها و توطئه­ ها و فتنه­ ها نخواهند شد و با بصیرت و اراده پولادین متکی بر ایمان، با دل و جان از دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین ضمن گرامی داشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: پیام ۹ دی به استکبار جهانی این بود که مردم ایران، دلداده انقلاب و ولی امر خود هستند و به بیگانگان اجازه دخالت در امور داخلی ایران اسلامی را نمی دهند. بصیرت فزاینده مردم در ۹ دی، روزی تاریخی را برای انقلاب اسلامی رقم زد که تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: مردم همیشه در صحنه، انقلابی، بصیر  و ولایتمدار استان زنجان، با حمایت از ولایت و رهبری و حرکت دراین مسیر از دستاوردهای انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید به دست آمده دفاع خواهند کرد.

دومین جلسه کارگروه مشترک نظارت و پیگیری حقوق عامه شهرستان‌های ابهر و خرمدره برگزار شد

دومین جلسه کارگروه مشترک نظارت و پیگیری حقوق عامه شهرستان‌های ابهر و خرمدره باموضوع معادن و باحضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خرمدره، دادستان و جانشین فرمانده انتظامی ابهر، جانشین فرمانده انتظامی خرمدره ،روسای ادارات صمت این 2 شهرستان برگزار شد.

علی جعفری رئیس دادگستری شهرستان خرمدره در این جلسه با بیان اینکه منابع طبیعی جزو انفال بوده و بایستی از منظر حقوق عامه به این امر نگریسته شود، گفت: باتوجه به گزارشات دریافتی از سوی مسئولان محیط زیست دو شهرستان مبنی بر آلایندگی و تخریب محیط زیست توسط بهره برداران معادن، این موضوع بایستی کار کارشناسی دقیق با استفاده از ابزارهای تخصصی انجام و اظهارنظرها بایستی پس از انجام این کارشناسی ها و به صورت علمی و مستدل اعلام شود.

وی اظهار کرد :در شرایط فعلی تعطیل کردن این معادن و دیگر واحدهای تولیدی به هر دلیل امکان پذیر نیست و بایستی پس از بررسی های دقیق و کارشناسی نسبت به رفع این نقایص اقدام کرد .

رئیس دادگستری شهرستان ابهر ادامه داد: .بایستی در این قضیه حقوق دولتی اخذ شده از بهره برداران به گونه ای مدیریت شود که در همان منطقه استقرار معادن جهت عمران و آبادانی آن منطقه هزینه شود وباتوجه به اینکه پروانه بهره برداری طبق قانون در حکم سند رسمی است بنابر این درخصوص معارضین محلی و مجاورین معادن نیز بایستی نسبت به حل این اختلافات از طریق کمیسیون مربوطه اقدام شود و یا با توجیه واقناع معارضین محلی این مشکل برطرف شده و حقوق مردم و بهره برداران معادن به صورت همه جانبه تامین شود.

در این جلسه زین العابدین صالحی، دادستان شهرستان خرمدره نیز با بیان اینکه شهرستان ابهر و خرمدره به جهت مواهب الهی بهره مند از وجود معادن هستند و به جهت حسن همجواری واشتراکات فرهنگی و اجتماعی دو شهرستان بایستی به موضوعاتی از این دست در جلسات مشترک دو شهرستان رسیدگی شود.

وی با اشاره به وظایف ذاتی ظابطین درخصوص رصد و گزارش تخریب محیط زیست از سوی بهره برداران معادن، گفت: در صورت وصول گزارش تخلفات صورت گرفته از سوی هر کدام از نهادهای مسئول نسبت به رسیدگی در اسرع وقت و پیگیری های لازم اقدام خواهد شد.

ابوالفضل طاهر خانی، دادستان شهرستان ابهر هم در این جلسه گفت: بایستی هم به حقوق بهره برداران معادن و هم به حقوق شهروندان و روستانشینان در مجاورت معادن توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: طبق بررسی های میدانی صورت گرفته تخریب های محیط زیستی صورت گرفته توسط برخی از بهره برداران معادن در سطح گسترده ای بوده و در برخی از موارد نسبت به قطع اشجار نیز اقدام گردیده و بایستی در اسرع وقت نسبت به احیاء و بازسازی این مناطق اقدام عاجل صورت گیرد.

دادستان ابهر اظهار کرد : .تخریب راه های مواصلاتی توسط خودروهای حامل موادمعدنی به جهت بارگیری بیش از حد مجاز و همچنین نبود راه مواصلاتی مجزا برای تردد ماشین آلات و ضرورت رفع این معضل از دیگر نکاتی بود که توسط وی بیان شد.

در پایان جلسه پس از اظهارنظر های صورت گرفته توسط اعضای جلسه و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در توسط نهادهای مسئول، مصوباتی جهت اجرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری زنجان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *