رئیس کل دادگستری اصفهان:صنايع ملزم به رعايت استانداردهای مرتبط با آلايندگی های زيست‌محيطی هستند

12:06 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۴۸۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حال كه برنامه های دشمنان برای نابودی يا انزوای نظام به بن‌بست رسيده‌است آنها در فكر متوقف كردن پيشرفت ايران در عرصه‌های مختلف از جمله پيشرفت های علمی،‌ اقتصادی، اجتماعی، نظامی و سياسی هستند.

خبرگزاری میزان- نشست تبيينی بصيرتی به مناسبت فرا رسيدن نهم دیماه روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری ضمن گراميداشت روز نهم دیماه به‌عنوان روز بصيرت و ميثاق امت و ولايت و همچنين گرامیداشت ياد و خاطره شهدا و رزمندگان عمليات كربلای4 و تسليت ايام شهادت مظلومانه سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليمانی، انقلاب اسلامی ايران را انقلابی بی نظير در تاريخ، توصيف و بيان کرد: انقلاب ايران به‌عنوان انقلابی بی نظير در تاريخ بشريت ثبت شده كه چراغ اميد پيروزی مستضعفان در برابر مستكبران را افروخته است.

وی افزود: با پيروزی انقلاب اسلامی، قدرت‌های ظاهری جهان نظير آمريكا، انگليس، و رژيم صهيونيستی، اهداف مستكبرانه كوتاه‌مدت و بلندمدت خود را در خطر نابودی ديدند و تمام توان خود را برای مقابله با اين انقلاب به كار بستند.

رئيس كل دادگستری اصفهان، هدف دشمنان نظام را در ابتدا نابودی انقلاب اسلامی و اگر ميسر نشد انزوای جمهوری اسلامی و اگر آن‌هم عملی نشد جلوگيری از پيشرفت ايران عنوان و ادامه داد: دشمنان اين نظام نه‌تنها به هدف مطلوب خود يعنی نابودی انقلاب اسلامی و هدف محتمل خود كه انزوای جمهوری اسلامی بوده نرسيدند بلكه با نااميدی نظاره‌گر پيشرفت‌های اين انقلاب و نفوذ روزافزون در دنيا و تاثيرگذاری عميق ايران در منطقه هستند تا جايی كه نسيم بيداری اسلامی تا هزاران كيلومتر دورتر از مرزهای ايران وزيدن گرفته است و مظلومان جهان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی به مبارزه با زورگويان و استكبار جهانی برخاسته‌اند.

وی با اشاره به نقش بی بديل سردار شهيد حاج قاسم سليمانی در اثرگذاری و حمايت ايران در مبارزه كشورهای مسلمان با ايادی استكبار اظهار کرد: حضور ميدانی و فرماندهی مقتدرانه فرزند انقلاب شهيد حاج قاسم سليمانی در كشورهای عراق، سوريه، لبنان، يمن و حمايت‌های جمهوری اسلامی ايران از مظلومان در برابر زورگويان جهانی، كشورمان را به قدرت اول منطقه بدل كرده است و همين موضوع عصبانيت بيشتر مستكبران جهانی را در پی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: حال كه برنامه های دشمنان برای نابودی يا انزوای نظام به بن‌بست رسيده‌است آنها در فكر متوقف كردن پيشرفت ايران در عرصه‌های مختلف از جمله پيشرفت های علمی،‌ اقتصادی، اجتماعی، نظامی و سياسی هستند و تمام برنامه‌ريزی های دشمنان عليه ملت ايران با اين هدف انجام می شود كه نمونه‌ بارز آن را می توان در اغتشاشات اخير ملاحظه كرد كه دشمن با توسل به جنگ نرم، جنگ تركيبی و شناختی سعی كرد با نفوذ در لايه‌های مختلف اجتماع و ايجاد ناامنی و مذهب ستيزی، كشور را درگير آشوب كرده تا به خيال خام خود چرخ پيشرفت ايران در عرصه هاي مختلف را از حركت بازدارند.

وی در پايان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افول آمريكا و هم‌پيمانانش را نزديك دانست و خاطرنشان کرد: با بصيرت و غيرت مردم ايران، پرچم اين انقلاب به دست صاحب اصلی آن، حضرت مهدی (عج) رسانده خواهد شد.

شركت‌ها و صنايع به رعايت استانداردهای مرتبط با آلايندگی های زيست‌محيطی الزام شدند

هفتمين نشست شورای حفظ حقوق بيت‌المال در اراضی ملی و منابع طبيعی در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.
در اين نشست حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين جعفری بر لزوم رعايت مقررات زيست‌محيطی توسط شركت‌های توليدی بيان کرد: با توجه به آلودگی كلان شهر اصفهان و اهميت موضوع سلامت مردم و در عين حال حمايت از توليد و اشتغال در جامعه شركت‌های توليدي بايد استانداردهای مربوط به آلايندگی و مسائل زيست‌محيطی را رعايت كنند و هر هزينه‌ و اقدامی كه در جهت كاهش آلايندگی لازم است؛ انجام شود.

وي از ماموريت سازمان حفاظت از محيط زيست استان برای ارائه راهكارهای عملی در راستای كاهش آلودگی هوا و پيگيری اجرای اين راهكارها با نظارت دادستان عمومی و انقلاب مركز استان به‌عنوان مدعی العموم، خبر داد.

رئيس کل دادگستری اصفهان دومين محور بحث و تبادل نظر اعضای شورای حفظ حقوق بيت‌المال در اراضی ملی را رسيدگی به تخلفات صورت‌گرفته در خريد و فروش و ساخت و ساز در زمين‌های واگذار شده در سنوات گذشته عنوان كرد و گفت: در سال‌های گذشته زمين‌هايی با هدف ساخت وساز در قالب تعاونی های مسكن، شركت‌های توليدی واگذار شد اما برخی از افرادی كه اين زمين‌ها را تحويل گرفتند نتوانستند به تعهدات منعقد در قرارداد واگذاری عمل كنند و طبق قانون بايد اين زمين‌ها به بيت‌المال برگردانده شود.

وی همچنين از تشكيل كارگروهی با هدف شناسايی و فهرست كليه واگذاری ها و تخلفات احتمالی در اين اراضی با محوريت معاونت استانداری اصفهان و همكاری دبير شورای حفظ حقوق بيت‌المال در اراضی ملی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين جعفری در پايان از طرح پيشنهاديی مبنی بر اختصاص برخی از اين زمين‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسكن و ساير طرح‌های مشابه از سوی دولت در استان خبر داد و بر بررسی جامع ابعاد اين پيشنهاد تاكيد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *