برگزاری اولین جشنواره ملی پویانمایی پیشگیری از وقوع جرم در شیراز

13:22 - 16 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۳۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: اولین جشنواره ملی پویانمایی آگاهی، آموزش و پیشگیری از وقوع جرم در دو قسمت عمومی و دانش‌آموزی در دی‌ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری اولین جشنواره ملی پونمایی پیشگیری در شیرازبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، در نخستین نشست هماهنگی برگزاری جشنواره پویانمایی آگاهی، آموزش و پیشگیری با اشاره به اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان فارس برنامه‌هایی را در حوزه خانواده، سمن‌ها، دیده‌بانان و آسیب‌های اجتماعی گوناگون در حال اجرا دارد، تصریح کرد: نکته‌ای که مورد نیاز همه اینهاست نیازمندی به محتوا‌هایی جهت بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است، بنابراین باید تولید محتوا را در اولویت قرار داد.

وی به سابقه این معاونت در حوزه هنر و رسانه و همچنین ساخت مستند سینمایی برای ارائه در جشنواره فجر امسال و همکاری در ساخت سریال محکومین که از شبکه یک سیما پخش شد، اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما ارتقای سطح دانش و بینش مردم است که جشنواره پویانمایی آگاهی، آموزش و پیشگیری یکی از برنامه‌هایی است که ما در راستای تحقق این هدف دنبال می‌کنیم و قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد برنامه‌های متنوع و گسترده تری خواهیم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به نام دستگاه‌هایی که در برگزاری این جشنواره اعلام همکاری کردند، افزود: در حال حاضر فراخوان جشنواره منتشر شده، اما شرط اول برای خوب برگزار شدن این جشنواره، مشارکت‌های معنوی و حمایتی دستگاه‌های همکار در این فراخوان است.

رحمانیان با بیان اینکه اگر دستگاهی نیز در زمینه مادی حمایت کند استقبال می‌کنیم، خاطرنشان شد: برای تحقق مشارکت معنوی لازم است که نخست در دستگاه‌های مربوطه اطلاع رسانی شده و گروه‌های متخصص و فعال در این زمینه جذب شوند، دستگاه‌های مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، حوزه هنری، مراکز آموزشی و ... در این حوزه خیلی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای برگزیدگان جشنواره به ویژه در بخش دانش‌آموزان درنظر گرفته شده، گفت: در بخش عمومی برای نفر اول ۴ میلیون تومان، نفر دوم ۳ میلیون تومان، نفر سوم ۲ میلیون تومان، نفر چهارم یک میلیون تومان و نفر پنجم مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به عنوان جایزه درنظر گرفته شده و در بخش دانش‌آموزی این جوایز نفر اول یک میلیون تومان، نفر دوم ۷۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۵۰۰ هزار تومان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس بیان کرد: محور‌ها و موضوعات جشنواره خشونت، اعتیاد، طلاق، آسیب‌های نوپدید: تلفن همراه، ماهواره و فضای مجازی (شبکه‌های اجتماعی، جرائم اخلاقی، جرائم و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و ...)، حاشیه نشینی، فرهنگ رانندگی و فرهنگ شهروندی می‌باشد که هنرمندان باید در این زمینه‌ها به تهیه آثار بپردازند.

این مقام قضایی ادامه داد: آثار تولیدی در قالب‌های انیمیشن سنتی (دستی)، انیمیشن دوبعدی و سه بعدی دیجیتال، استاپ موشن، انیمیشن تئاتر عروسکی، انیمیشن خمیری، انیمیشن شن و ماسه و فلیپ بوک و حداکثر باید ۱ دقیقه باشد.

رحمانیان ارتباط مؤثر، دوسویه و مستمر با گروه‌ها یا دستگاه‌های تأثیرگذار را یکی از راه‌های اصلی موفقیت این برنامه دانست و افزود: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذر و داوری آن‌ها تا ۳۰ آذر ماه است که امید داریم تعداد قابل توجه‌ای از آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، حضور تعداد آثار نشان از فعالیت دستگاه‌های همکار است.

دبیر شورای پیشگیری از جرم فارس خبر داد: این جشنواره اولین جشنواره در حوزه پویانمایی است که در سطح ملی برگزار می‌شود و رویکرد‌های آموزشی و پیشگیری دارد که بر اساس آن می‌توانیم تعداد قابل توجهی محتوا و مشارکت مردمی در راستای ترویج ادبیات پیشگیری جذب کنیم.

وی گفت: این جشنواره فرصتی جهت مشارکت برای نمایش خلاقیت‌ها و ابتکارات گروه‌های هنری و مشارکت دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری است، امید است که از طریق برگزاری این جشنواره بتوانیم مجموعه‌ای از آثار تولید شده را جهت استفاده در رسانه‌های ملی، مجازی، خانگی و نمایش در سازمان‌های مختلف به دست آوریم و در سال‌های آینده شاهد برگزاری جشنواره در حوزه‌های مختلف هنر همچون فیلم، تاتر، کاریکاتور، عکس و ... باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *