مسکو: ماهیت اقدامات جنایتکارانه غرب و اوکراین آشکار شده است

14:46 - 08 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۳۰۳۴
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که ماهیت اقدامات غرب و اوکراین جنایتکارانه است

خبرگزاری میزان - «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت که درخواست مسکو برای ارائه فهرستی از کسانی که در «بوچا» جان باختند هنوز بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش «ریانووستی»، «زاخارووا» یادآور شد که روند تحقیق در پس‌زمینه تبلیغات اوکراینی و غربی در فضای اطلاعاتی کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در جریان بحران اوکراین، نه تنها ماهیت غیرقابل قبول، بلکه ماهیت جنایتکارانه تبلیغات اوکراینی و غربی به وضوح آشکار شده است؛ این مبتنی بر نکات صریح و در عین حال غیرقابل اعتماد است که به فضای اطلاعاتی پرتاب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اتهام‌زنی‌های غربی‌ها علیه روسیه گفت: این اقدامات، نمایش‌های جعلی و کار کسانی است که با رژیم کی‌یف مرتبط هستند.

«زاخارووا» یادآور شد: تحقیقات درباره (بوچا) به طور کامل متوقف شد، زیرا واقعیت‌ها به طور خاص به رژیم کی‌یف به عنوان سازمان دهنده این جنایات اشاره می‌کردند؛ ضمنا مطالبات ما برای ارائه لیست کشته شدگان بوچا همچنان بی‌پاسخ مانده است.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: اجازه دهید یادآوری کنم که ما از دبیرکل سازمان ملل در این باره درخواست کردیم؛ در ماه آوریل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمام تصاویر و ویدئوهای منتشر شده توسط رژیم کی‌یف، که گویا به «جنایات» ارتش روسیه در شهر بوچا شهادت می‌دهد، یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر است. همانطور که پیش از این ذکر شد، در مدت زمانی که این شهرک تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه بود، حتی یک ساکن محلی از هیچ گونه اقدام خشونت‌آمیز رنج نبرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *