رشید: بهترین تصمیم را برای تیم ملی بوکس می‌گیریم/ بی‌جهت تخریب یا حمایت نمی‌کنم

13:03 - 08 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۲۶۲۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مربی خارجی باکیفیت در بلند مدت جواب می‌دهد، اگر مربی سطح بالا بیاید و زمان در اختیار داشته باشد نتیجه می‌گیریم.

امید رشید در گفت‌و‌گو با میزان، درخصوص تشکیل شورای فنی تیم ملی بوکس اظهار داشت: از فدراسیون با من تماس گرفتند و اعلام کردند که عضو شورا هستم و قرار شد در ۳ روزی که مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود به تهران بیاییم و شرایط را بررسی کنیم.

وی افزود: شاید شرایط طوری پیش برود که مثلاً ۳ گزینه برای هدایت تیم ملی معرفی شوند و در این بین اعضای مجمع برای انتخاب سرمربی رأی‌گیری کنند. فعلاً اینها در حد پیشنهاد و شروع کار است و باید ببینیم در خلال جلسات چه صحبت‌هایی پیش می‌آید.

*مربی خارجی باکیفیت در بلندمدت جواب می‌دهد

سرمربی سابق تیم‌های پایه بوکس گفت: نفرات خوب و صاحب سبکی در شورا حضور دارند و به طور مثال اگر تیم ملی زمانی سوم آسیا شد، مدال‌هایش را امثال رضا صمدی، اکبر احدی، انوشیروان نوریان، کوروش ملایی و من کسب کردیم، اما در مجموع تمام اعضای شورا استخوان‌ خردکرده و شناخته شده هستند.

ملی‌پوش سال‌های دور بوکس درباره احتمال استفاده از مربی خارجی تصریح کرد: مربی خارجی باکیفیت در بلند مدت جواب می‌دهد و ما هم اکثر اوقات سعی کردیم از بزرگانی مانند آسه‌بال که الان سرمربی تیم ملی کوباست استفاده کنیم. اگر مربی سطح بالا بیاید و زمان در اختیار داشته باشد نتیجه می‌گیریم.

* ۳ یا ۴ مربی کوبایی برای تیم ملی مدنظر هستند

رشید ادامه داد: شنیده‌ام ۳ یا ۴ مربی کوبایی مدنظر هستند که به بوکس ایران بیایند و بتوانیم از آنها در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم، اما باز هم می‌گویم تا تشکیل شورای فنی نمی‌توان با قاطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد.

وی افزود: خود من به شخصه در شورای فنی قصد تخریب هیچکس را ندارم و حمایت بی‌جهت هم از کسی نمی‌کنم. هدف ما پیشرفت بوکس ایران است و باید برای رسیدن به این مهم با تفکر و سیاست پیش برویم.

*بوکس برای مُشت خورده‌هاست

رشید در واکنش به این پرسش که آیا اختلاف نظر برخی از اعضای شورا کار را به جنجال نمی‌کشاند؟ گفت: اگر مربی خارجی بیاید این جار و جنجال‌ها کمتر می‌شود. یک دورانی می‌توانستیم مربی باکیفیت خارجی بیاوریم، اما می‌گفتند سطح مربیان خودمان بالاتر است و با تمام این تفاسیر یک تعامل کلی بین بچه‌ها وجود دارد و در نهایت بهترین تصمیم گرفته می‌شود.

قهرمان اسبق بوکس درخصوص اینکه آیا قرار است یک شورای فنی هم برای تیم‌های پایه تشکیل شود، خاطرنشان کرد: شاید سیاست سرپرست فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی این باشد که از سایر پیشکسوتان هم برای تشکیل شورای فنی تیم‌های پایه استفاده کنند که این موضوع هم به فال نیک می‌گیریم. چه ایرادی دارد اکثر بچه‌های قدیمی و صاحب سبک نظر خود را درباره تیم‌های ملی ارائه کنند؟ بوکس برای کسانی است که مُشت خورده باشند و زندگی خود را در رینگ سپری کرده باشند، پس مطمئن باشید هر تصمیمی که بگیریم برای پیشرفت این رشته خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *