رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: سطح مبادلات تجاری ایران و عمان در حال رشد است

19:17 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۲۴۴۵
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای عمانی خود با تاکید بر رشد سطح مبادلات تجاری دو کشور، گفت: در تمامی زمینه های دستور کار مناسبات، این روند رو به رشد قابل لمس است.

خبرگزاری میزان_ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (چهارشنبه) با سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد توجه مشترک گفت و گو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان روابط دو کشور در ابعاد مختلف را در بخش های اجرایی رو به جلو توصیف کرد و گفت: گزارش وزارتخانه های مربوطه از پیشرفت اجرای توافقات رضایت بخش است.

وی افزود: در زمینه حمل و نقل و ترانزیت توافقات خوبی میان مقامات دو کشور به عمل آمده است. فعالیت شرکت های تجاری در زمینه کشاورزی و مواد غذایی از زمینه های قابل توجه در مناسبات فیمابین است.

وزیر امور خارجه کشورمان به رشد سطح مبادلات تجاری دو کشور اشاره و تاکید کرد: در تمامی زمینه های دستور کار مناسبات، این روند رو به رشد قابل لمس است.

در بخش دیگری از این گفت و گوها امیرعبداللهیان دو موضوع گسترش تروریسم و مواد مخدر ناشی از افغانستان را به عنوان تهدید مشترک دو کشور و سایر کشورهای منطقه عنوان نمود.

آقای البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار، وجود اراده سیاسی برای گسترش مناسبات از جمله در بخش همکاری های اقتصادی به ویژه حمل و نقل و ترانزیت را مبنای مهم تعمیق مناسبات دو کشور خواند و عزم راسخ و آمادگی کشورش را برای همکاری در زمینه های مختلف از جمله مقابله با قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته ابراز داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *