استقبال از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای مشروط بر پذیرش قوانین کشور

14:46 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۲۰۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت را به شکل ماهواره‌ای ارائه می‌دهند استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه قواعد سرزمینی ما را بپذیرند.

خبرگزاری میزان _ عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیأت دولت در رابطه با عرضه اینترنت ماهواره‌ای در کشور گفت: ما از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت را به شکل ماهواره‌ای ارائه می‌دهند استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه قواعد سرزمینی (landing right) ما را بپذیرند. هم اکنون هم  اپراتورهایی هستند که از اینترنت ماهواره‌ای برای فعال شدن اینترنت در روستا خدمات می‌دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: سه هزار روستا هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی در پایان تصریح کرد: در مدت اخیر، مصرف ترافیک بین‌المللی اپراتورها کاهش یافته اما با توجه به استفاده روز افزون کاربران از سکوهای داخلی مجموع ترافیک داخل و بین الملل کشور نسبت به پیش از محدودیت‌ها افزایش یافته است. محل درآمد اپراتورها هم فقط ترافیک بین‌الملل نیست، بلکه از محل تماس‌های صوتی و ترافیک داخلی هم درآمد دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *