رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نرخ هشدارآمیز خودکشی زندانیان بازداشت موقت در زندان‌های اروپایی

12:26 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۷۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
میزان خودکشی در میان افراد تحت بازداشت موقت در زندان‌های اروپا دو برابر میزان خودکشی در میان زندانیان محکوم است.

خبرگزاری میزان – در زندان‌های اروپا به ازای هر 10 هزار زندانی بازداشت موقت 17.5 نفر دست به خودکشی می‌زنند؛ این در حالی است که این رقم برای هر 10 هزار زندانی محکوم 8.54 نفر است.

به گزارش «civio»، بررسی‌های انجام شده درباره خودکشی در زندان‌های اروپا در سال 2020 نشان داد که از 480 نفری که زندان‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست به خودکشی زدند، 172 نفر زندانی بازداشت موقت یعنی افراد در انتظار محاکمه یا در انتظار نتیجه درخواست تجدیدنظر بودند.

بالاترین نرخ خودکشی زندانیان بازداشت موقت در زندان‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آن جمهوری چک است که رقم 51 مورد را نشان می‌دهد.

پس از آن لتونی با 50.3، اتریش با 47.3 و فرانسه با 43.1 مورد خودکشی زندانیان بازداشت موقت قرار داشتند.

رکورد خودکشی زندانیان بازداشت موقت نیز مربوط به سال 2020 فرانسه با 175 خودکشی در مجموع و 77 خودکشی مربوط به زندانیان بازداشت موقت است.

البته فرانسه فقط در سال 2020 با این چالش مواجه نبود؛ براساس بررسی سال 2017 مجله لنست در 24 کشور اروپایی، شیوع بالای خودکشی در زندان‌های فرانسه هشدارآمیز اعلام شد.

کارشناسان دلیل نرخ بالای خودکشی در میان زندانیان بازداشت موقت را بلاتکلیفی و عدم اطمینان اعلام می‌کنند؛ زیرا این نوع بازداشت انتظاری نامشخص برای برگزاری دادگاه یا لغو حکم صادره به حساب می‌آید.

این معضل با فقدان کنترل درست زندانیان بازداشت موقت تشدید می‌شود.

مدیر حقوقی اروپا در دادگاه عادلانه بر این باور است: زندان‌های اروپایی به ویژه زندان‌های فرانسه و بلژیک شرایط هولناکی دارند که عمیقا تحقیرکننده است و خودکشی منعکس کننده احساس از دست رفتن انسانیت در این مراکز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *