رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عمان لایحه گسترش تحریم رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند

11:04 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۵۸۱
براساس لایحه پیشنهادی مجلس مشورتی عمان، دامنه تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری میزان - مجلس مشورتی عمان لایحه اصلاح ماده یک قانون تحریم رژیم صهیونیستی را برای تکمیل مراحل به کمیته قانونگذاری و حقوقی این کشور ارجاع داد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، «یعقوب الحارثی»، معاون رئیس مجلس مشورتی عمان، در بیانیه‌ای گفت: این پیشنهاد دامنه تحریم مندرج در ماده فوق را افزایش داده و به گسترش جرم انگاری روابط با اسرائیل و تحریم آن منجر می‌شود.

«الحارثی» گفت که این قانون در شکل کنونی آن معامله با نهادهای صهیونیستی را چه برای افراد حقیقی و یا افراد حقوقی ممنوع می‌کند.

نمایندگان مجلس مشورتی عمان به موضوعاتی اعم از فنی، فرهنگی، اقتصادی یا ورزشی را در نظر گرفته و اصلاحات تکمیلی را پیشنهاد کردند که شامل تحریم هرگونه روابط اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و ممنوعیت معامله با رژیم صهیونیستی می‌شود.

این موضوع پس از فشارهای زیاد رژیم صهیونیستی بر عمان برای اجازه دادن به پرواز هواپیماهای مسافربری این رژیم برای عبور از آسمان این کشور صورت گرفته است.

در سال 2018، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عمان بازدید و با «سلطان قابوس»، سلطان وقت عمان، در مورد عادی‌سازی روابط در خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

در حال حاضر عمان یکی از اولین کشورهای عربی است که قانون ویژه‌ای را برای تحریم رژیم صهیونیستی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *